Skal jeg ha discus

hei hadde tenkt på å ha discus men jeg så jo at de var for de lit mer ærfarne er det det foresten skal hente 240 liter i morgen
nå har jeg bare 20l akvarium men jeg har så lystpå discus eller kanskje jeg bør gjøre sån her inrede akvariumet og alt det der og ha annen fisk oppi til over ferien og så putte oppi har noen noe ideer burde jeg ha discus vil så gjerne.
kan jeg ha 5 stk isåfall hvis jeg får meg discus i 240literen

Jeg vil nok tro det kan være lurt å hente seg litt erfaring med litt mindre krevende fisk først. 240 liter er ikke mye når vi snakker om discus. Det er utrolig arbeidskrevende å holde vannkvaliteten oppe med så små kar.

Jeg har gått gradene fra selskapsfisk via dvergcicklider, scalarer og over på discus. Først med oppdrettsdiscus og deretter VF. Det er så utolig kjipt å få oppleve discus som ikke trives og dermed blir syke og tilslutt bare er problem.

Ta tiden til hjelp og skaff deg erfaring med å gå gradene så blir det så mye enklere å begynne med discus. I mellomtiden kan du lese deg frempå om discushold slik at når du stiller spørsmål i discusforumet så er det spørsmål som ikke går på basisdrift av et discuskar.
takk for svar kanskje litt sent ute med svar men berdre en ingentin??? kanskje????
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap