Diskus størrelse
Gikk i anskaffelse av to stk. diskusbarn. Disse har vært i karet i 5-6 uker og ser ut til å trives. De spiser og er veldig nyskjerrige - kommer også til "matplassen" når det er tid for foring. Det jeg ser nå er at den ene har vokst en del mer enn den andre. Er dette normalt, som hos oss mennesker. Noen blir større enn andre, eller er det forskjell på kjønn her (hos diskusen altså).
Postet 05.08.08 kl 22:39
Postet 06.08.08 kl 07:22
Postet 06.08.08 kl 08:41
Har drettet diskuser selv, og som oftest så er de som er størst hanner.
men det er ingen 100%sikker måte å kjønnsbestemme de på.
Som både du og jeg skriver så er det kun under lek man kan være sikker på kjønnene.
Men som sagt, stortsett så er de største hanner, vis de seff er født i samme kull.
Er de ikke det så er det klin umulig å si noe sikkert.
Lykke til med valg av knall fin fisk.
men det er ingen 100%sikker måte å kjønnsbestemme de på.
Som både du og jeg skriver så er det kun under lek man kan være sikker på kjønnene.
Men som sagt, stortsett så er de største hanner, vis de seff er født i samme kull.
Er de ikke det så er det klin umulig å si noe sikkert.
Lykke til med valg av knall fin fisk.
Postet 06.08.08 kl 08:58
JervelGikk i anskaffelse av to stk. diskusbarn. Disse har vært i karet i 5-6 uker og ser ut til å trives. De spiser og er veldig nyskjerrige - kommer også til "matplassen" når det er tid for foring. Det jeg ser nå er at den ene har vokst en del mer enn den andre. Er dette normalt, som hos oss mennesker. Noen blir større enn andre, eller er det forskjell på kjønn her (hos diskusen altså).
Gratulere med discusbarn. Jeg håper bare du har fler enn to.... Discus barn/ ungfisk bør få være i gruppe på minst 5-6 individer. Dette for å fordele "hakking" melom flere individer,slik at ikke en/den minste ender opp med å dø.
Postet 07.08.08 kl 22:48
An-Ma[QUOTE=Jervel]Gikk i anskaffelse av to stk. diskusbarn. Disse har vært i karet i 5-6 uker og ser ut til å trives. De spiser og er veldig nyskjerrige - kommer også til "matplassen" når det er tid for foring. Det jeg ser nå er at den ene har vokst en del mer enn den andre. Er dette normalt, som hos oss mennesker. Noen blir større enn andre, eller er det forskjell på kjønn her (hos diskusen altså).
Gratulere med discusbarn. Jeg håper bare du har fler enn to.... Discus barn/ ungfisk bør få være i gruppe på minst 5-6 individer. Dette for å fordele "hakking" melom flere individer,slik at ikke en/den minste ender opp med å dø.
Hei du, per skrivende stund er det ikke mer enn to, men det kommer nok fler. Dette fordi jeg var usikker på om karet var "modent" nok for diskus noe det ser ut til å være, så da kommer det nok fler.
Postet 07.08.08 kl 23:36
Postet 07.08.08 kl 23:45