Snakeskinen bytter farge

Den ene snakeskinvarianten bytter farge hele tiden. Jeg vet at det vanligvis kommer av sykdom, stress, vannkvalitet osv. Men det skjer på et par sekunder, fra mørk til lys og til mørk igjen. Den viser ingen synlige tegn til sykdom og det er gjerne noen minutters opphold mellom fargebyttene. Den andre snakeskinen og de 5 super red melonene viser ingen tegn til dette. Snakeskinen er blant de grådigste under foring, faktisk den som spiser mest granulat. Fiskene har gått i karet i snart tre uker, så det kan jo hende at den bare trenger litt lengre tilvenningstid. Vannverdier akkurat nå er: PH 6,8, no3 ca. 15, no2 0, GH 4 og KH 3, temperatur 29 grader. Jeg bytter 90 liter vann i 350-literen annenhver dag. Er det bare jeg som er litt "hønemor" igjen?

Jon
Hei Jon. Her har jeg faktisk ikke noe fornuftig svar til deg på denne. Høres jo ut som en "camelon":

Såfremt den spiser og oppfører seg normalt. Skal alt være i orden. Med dine vannkvaliteter og vannskifter.
Det er nesten som at jeg lurer på om det er bevisst kamuflasje, når den er mørk, nesten svart syns den ikke mot mangroverota i karet, jeg tenker litt på blekksprut faktisk. Den blir faktisk lys når det kommer for i hoven til optining. Men det er jo bare å komme på kaffe, så ser du fenomenet selv .

Jon
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap