Lek på varmekolbe

Ja, dere hørte riktig. Den ene discusen min har lagt egg på varmekolben min, mens den andre, forhåpentligvis en han, stryker buken sin over eggene.... Hvordan kommer dette til å ende? Blir det speilegg til frokost eller? Tror dere disse kommer til å overleve? Varmekolben er rimelig aktiv, da det blir gjennomluftet ganske mye på rommet karet står på. Bør jeg kanskje også investere i en discus-kjegle, da disse trolig kommer til å komme i lek igjen. Og vil disse to forbli ett par, eller vil de bli "skilt" etter lekens hete?

PS: Ut fra bilde, klarer dere å se hvem som er "hun" og hvem som er "han"? Jeg tror det er den på bilde som gnir buken opp etter varmekolben er "hunnen"....?

Mvh Frode.
Ja, dette blir spejlegg. Kanskje lurt å investere i en kegle. Ser du ikke hvem som går først opp varmelegemet? Det er hunnen. Hun har og en lidt tykkere "legge"brod, hannens er mindre og spissere. De blir sikkert sammen, men intet er helt 100%.
Mvh. Roland Dreinø
Har blitt fortalt at det er lurt å legge ned varmekolben i discus-karet, siden de foretrekker loddrette leggesteder. Min kolbe ligger vannrett, og det tror jeg den skal få fortsette med.. Moro med egg, lell
Tilfeldig bekjentskap
© Kristin Melgård
Reklame for plussmedlemskap