Kardinal sammen scalarer og diskuser.

Har nå hatt en stim på ca.4o stk kardinaltetra på oppfeting i et lite karr, på fredagen var de store nok til å flytte opp i 660 l.
I 660en bor det 9 stk store diskuser og 3 store scalarer.
Med engang posen ble lagt oppi 660 l med 40 stk kardinal oppi så angrepp scalarene posen, kardinaltetraen ble vettskremt.
Enda så tok jeg kjangsen.
Matet diskusene og scalarene på den ene siden av karret og slapp ut kardinalene på den andre siden.
Gikk noen minutter så var det full jakt, spesielt den super store VF Peru"altumen"var vill.
Men på den ene siden av 660 l så er det tett beplantning, nettopp pga at jeg har drømt om kardinal i flere år nå, i diskuskarret mener jeg.
Så disse kardinalene har overlevd fram til nå, og jakten på de har også avtatt mye.
Så da kommer det 60 stk til, skal ha 100 stk tilsammen.
Er faktisk utrolig vakert når de 40 stk kardinalene som jeg har svømmer, de holder sammen slik en stimfisk skal holde sammen, stimen på 40 stk blir utrolig lang når de svømmer.
Og den blir utrolig rundt når de føler seg jaktet på.
Utrolig moro og se dette i akvariumet.

Så kardinaltetra er en utrolig fin stimfisk, som stimer utrolig bra vis de rette forutsettningene er der.
Så annbefaler virkelig at folk som har store karr med diskuser/scalarer prøver kardinaler i samme karr, det er utrolig vakert.
Bare å innrede karret med masse planter, da bor stimen der og tar seg bare en runde rundt i karret av og til.

Så vidt jeg kan telle så er ikke en eneste kardinal spist opp.

Når kardinalene oppdager at "faren er over" løser de vel gjerne opp stimen endel, men med så mange vil du jo alltid ha en viss stim
Kan tenke meg det er nydelig ja!
MC Darup
Når kardinalene oppdager at "faren er over" løser de vel gjerne opp stimen endel, men med så mange vil du jo alltid ha en viss stim :) Kan tenke meg det er nydelig ja!

Tror nok faren bestandig vil være der, scalarene sørger for det.
Den VF scalaren tror jeg bestandig vil "jakte"litt på de, håper ihvertfall det.

Jepp det er utrolig vakkert med en stor stim.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap