En legger egg, mens den andre spiser dem..

Syns synd på ho som legger egg...
Helt forgjeves...
Det er ikke helt forgjeves vel?

De sier jo at øvelse gjør mester...
Det er sant.. ;o) Det er håp...
Men, må si jeg syns synd på hoa, ho har drevet å lagt egg i hele helga..
Det jeg undres på er at hannen som spiser dem er ikke nye i faget..

Du er sikker på at det er han og hun og ikke to hunner som holder på. Hvilken farge har eggene?
ja, i følge tidligere eier så er det en hunn og en hann...

grålig/hvit farge på dem, de blir ikke befruktet fordi hannen spiser dem...
Hildrum76
ja, i følge tidligere eier så er det en hunn og en hann... grålig/hvit farge på dem, de blir ikke befruktet fordi hannen spiser dem...

Og da er du ikke sikker på at det er et parr da.
Utrolig mange feil identifiseringer ng kjønnet på diskusene.
Egentlig så er det vanskelig for folk som ikke har sett opplavd diskuser i lek før å skille kjønnene på diskuser.
Ofte så er det sikre tegnet at egghene blir befruktet.
Så kanskje det er 2 hunner du har.
Når jeg drettet et kull med diskuser sist(ca 2 år siden)så spiste parret opp egge de 10-15 første gangene, til slutt så skjønte de poenget og greide å få fram et kull.
Har du de i eget karr?
Hildrum76
ja, i følge tidligere eier så er det en hunn og en hann...

Men spørsmålet er jo om tidligere eier har fått frem levende yngel på dette paret, eller om tidl. eier bare har sett dem legge egg gang på gang?

Ser man to fisk legge egg til stadighet, er det jo fort gjort å tro at man har et par med en hunn og en hann... Men det i seg selv er ingen garanti. Hvis man kun har sett egglegginger, og aldri at eggene faktisk klekker, så er man ikke sikker på at en av dem er en hann. Da kan det godt være at det er to hunner som driver på.

Det eneste som kan gi et garantert og sikkert svar, er om eggene klekker og blir til yngel. Først da er man sikker på at en av dem er en hann, for da er eggene befruktet.
Ken Myrseth

Nei, de er ikke alene...
Det ble yngel av ei annen hoe, men det er samme hannen..
Denne hunnen er desverre død.. (hos tidligere eier)
mona o

tidligere eier har fått fram levende yngel av samme hannen,
den hunnen som hannen hadde levende yngel med er død..
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap