Hvitprikk som ikke er "hvitprikk"?
Postet 25.01.09 kl 12:56
TacoHar hatt en del hvite prikker på par av diskusene mine. Behandlet med Esha exit i kombinasjon med Esha 2000. Har ikke hjulpet i det hele tatt. Prikkene er ser ut som hvit prikk sykdommen, men kan det være noe annet? Prikkene er nesten kun på kroppen, ikke på finnene.
De fleste som har drevet/driver med diskuser vet garantert hva du snakker om.
Løsningen for meg når jeg startet med diskuser og de fikk slike hviteprikker/kviser på kroppen var mere vannbytter.
På mine diskuser så er det først "tegn"jeg ser på fiskene viss jeg har hatt en uke med lite/mindre vannbytter enn normalt.
Så uten noe mer info så fåreslår jeg økt vannbytte.
Postet 26.01.09 kl 08:58
Nå har jeg hatt disse i ca 4 uker. Mulig at de "tilpasser seg" enda?
Har kjørt regelmessig vannbytte annenhver dag (20%).
Fikk høre av en ann diskus eier at dette kan være en stress reaksjon til det nye miljøet og at det kanskje blir bedre etterhvert.
Men er dette en sykdom forårsaket av en parasitt eller er det kun "stress symptomer"?
Har kjørt regelmessig vannbytte annenhver dag (20%).
Fikk høre av en ann diskus eier at dette kan være en stress reaksjon til det nye miljøet og at det kanskje blir bedre etterhvert.
Men er dette en sykdom forårsaket av en parasitt eller er det kun "stress symptomer"?
Postet 26.01.09 kl 23:28
er det slike prikker? finner du en del info her.
Postet 27.01.09 kl 00:03
Nils Vollstader det slike prikker?[IMG]http://akvaforum.no/images/forum/thumbs/11640_75204_1.jpg[/IMG] finner du en del info [URLBLOCK1].
Nei. Ikke slike som du har på bildet.
De stikker ikke ut på den samme måte og er ikke like iøyefallende.
I tillegg så er det veldig få av dem (3-5 stk). På "albino" diskusen min er det flere.
Postet 27.01.09 kl 13:17
Taco[QUOTE=Nils Vollstad]er det slike prikker?[IMG]http://akvaforum.no/images/forum/thumbs/11640_75204_1.jpg[/IMG] finner du en del info [URLBLOCK1].
Nei. Ikke slike som du har på bildet.
De stikker ikke ut på den samme måte og er ikke like iøyefallende.
I tillegg så er det veldig få av dem (3-5 stk). På "albino" diskusen min er det flere.
Tipper det er det samme som bildene jeg, men den fisken er ekstremt hardt angrepet.
De gangene jeg har hatt slike hviteprikkefr så har det vært mellom 1-3, de har bestandig godt bort ved vannbytter og max en ukes tid.
Postet 01.02.09 kl 08:47