Heilt ærlig, hva syns dere om discusen mine? :p
Postet 23.02.09 kl 20:34
Postet 23.02.09 kl 20:38
Endret: 23.02.09 kl 20:39
Postet 23.02.09 kl 20:48
De hadde sikkert ikke vunnet noen konkurranser, men ser pene ut for min del, den bakerste har kanskje litt blasse farger? Du skulle tatt bildet litt nærmere Om du sliter med blitz og akvarieglass, ta bildet litt skrått nedover.
Jeg ser du har klart å holdt dem i live, det er bra, husker du hadde noen problemer med dem i starten.
Edit: Noe Ken sikkert kan svare på, er det der den fulle fargeprakten de fiskene kan oppnå?(spesifikt de der, ikke diskuser som en art altså) Jeg husker at de jeg hadde engang hadde farger som veldig fort falmet bort når de ikke hadde 100% optimale forhold. (Dessuten så er det vel diskusfòr som liksom får frem fargene bedre også)
Hos meg var forskjellen så stor at de neonfargede bølgestripene først kom frem for fullt når de trivdes ihvertfall.
Jeg ser du har klart å holdt dem i live, det er bra, husker du hadde noen problemer med dem i starten.
Edit: Noe Ken sikkert kan svare på, er det der den fulle fargeprakten de fiskene kan oppnå?(spesifikt de der, ikke diskuser som en art altså) Jeg husker at de jeg hadde engang hadde farger som veldig fort falmet bort når de ikke hadde 100% optimale forhold. (Dessuten så er det vel diskusfòr som liksom får frem fargene bedre også)
Hos meg var forskjellen så stor at de neonfargede bølgestripene først kom frem for fullt når de trivdes ihvertfall.
Postet 23.02.09 kl 20:51
Endret: 23.02.09 kl 20:54
Postet 23.02.09 kl 20:59
Postet 23.02.09 kl 21:05
det var mye mye bedre bilder. Den oransje ser jo ikke ut som den samme fisken engang hehe, jeg synes begge var pene, kontrast til hverandre (den "blasse" fremhever favoritten din også. :P)
Jeg ser også at du skjemmer dem så mye bort at du gir dem neon(?)tetra som de kan spise såsnart de er store nok til å gape over dem
Jeg ser også at du skjemmer dem så mye bort at du gir dem neon(?)tetra som de kan spise såsnart de er store nok til å gape over dem
Postet 23.02.09 kl 21:08
Endret: 23.02.09 kl 21:10
Postet 23.02.09 kl 21:13
tja, guppiene blir vel litt som frokostblanding.. kommer i masse fine farger og er en fin start på dagen når man er sulten
Nå er det ikke gitt at de vil spise de da, ihvertfall ikke når de vil gå der i mange måneder før de er store nok til å spise dem, men det er litt sånn lotteri. Jeg hadde en slags ferskvannsreke som mine oskarer plutselig en dag etter et halvår konstanterte var føde (selv om den bare fikk halve reka inn i kjeften.)
Tilogmed gullfisk spiser det som passer i kjeften deres, faren min har gullfisker, de syntes det var greit å yngle rett før isen kom og truet med å fryse hele dammen. Av de stakkarne som overlevde sjokket av å bli satt innendørs, så ble samtlige spist av sine egne foreldre selv om noen allerede var 2cm lange.
Og til forskjell fra gullfisk så er discus rovdyr. Jeg tror ikke de vil yppe seg på sommerfuglene dine, men jeg ser for meg at tetraene kan bli føde, har ikke hatt tetraer på åresvis men jeg mener å huske at de hadde en tendens til å hvile på bunnen også om natta, ergo lett å få tak i.
Tror de fleste situasjoner der fisk som passer i munnen på andre fisk går ilag, er i veldig store akvarium der de potensielle mellommåltidene har mulighet til å komme seg langt unna.
Nå er det ikke gitt at de vil spise de da, ihvertfall ikke når de vil gå der i mange måneder før de er store nok til å spise dem, men det er litt sånn lotteri. Jeg hadde en slags ferskvannsreke som mine oskarer plutselig en dag etter et halvår konstanterte var føde (selv om den bare fikk halve reka inn i kjeften.)
Tilogmed gullfisk spiser det som passer i kjeften deres, faren min har gullfisker, de syntes det var greit å yngle rett før isen kom og truet med å fryse hele dammen. Av de stakkarne som overlevde sjokket av å bli satt innendørs, så ble samtlige spist av sine egne foreldre selv om noen allerede var 2cm lange.
Og til forskjell fra gullfisk så er discus rovdyr. Jeg tror ikke de vil yppe seg på sommerfuglene dine, men jeg ser for meg at tetraene kan bli føde, har ikke hatt tetraer på åresvis men jeg mener å huske at de hadde en tendens til å hvile på bunnen også om natta, ergo lett å få tak i.
Tror de fleste situasjoner der fisk som passer i munnen på andre fisk går ilag, er i veldig store akvarium der de potensielle mellommåltidene har mulighet til å komme seg langt unna.
Postet 23.02.09 kl 21:19
Postet 23.02.09 kl 22:35
Postet 23.02.09 kl 22:36
Postet 04.03.09 kl 21:21
Postet 06.03.09 kl 23:08
Helt ærlig:
Dette var kjempefine discuser! Når du spør om vår mening, så tenker du sikkert ikke på hvorvidt de ville blitt "årets discus", men rett og slett hvor estetiske vi synes de er.
Jeg synes de er flotte! Det er sjelden jeg ser så fargerike discus i akvarieforretningen, med unntak av dem butikken kun har på utstilling og er for snerpete til å selge.
Så... gratulerer så meget med to praktfulle fisk!
Jeg synes de er flotte! Det er sjelden jeg ser så fargerike discus i akvarieforretningen, med unntak av dem butikken kun har på utstilling og er for snerpete til å selge.
Så... gratulerer så meget med to praktfulle fisk!
Postet 08.03.09 kl 19:37
Postet 08.03.09 kl 21:00
HanseDet må være det samme hva alle andre mener så lenge du er fornøyd med dine discus, mine vinner sikkert ikke noen konkurranse de heller, men jeg synes de er fantastiske. Hans-M
Som Hans-M sier så er vel poenget at den enkelte har den fisken i karret som han selv ønsker.
Bildene som Hans-M viser er av en discus som langt i fra har fått det som den har behov for i oppveksten. Så kommer poenget og det er at de kan få yngel og da har man muligheten til å rette opp det meste. Solid foring i 15 månders tid og man sitter med en hel bøling med flotte discus.
Postet 09.03.09 kl 10:20
Postet 09.03.09 kl 10:34