Discus og øreål
Postet 08.04.09 kl 23:27
Postet 08.04.09 kl 23:55
Hmm
er det en spesiell grunn til at discus og øreål ikke går sammen.
har øreål sammen med gurami, skalare, pleco, sommerfuglfisk og en neontetra. mye tetra forsvant på kort tid etter ålen ankom. den virker å være en fredelig skapning så lenge de andre ikke passer i munnen på den
har øreål sammen med gurami, skalare, pleco, sommerfuglfisk og en neontetra. mye tetra forsvant på kort tid etter ålen ankom. den virker å være en fredelig skapning så lenge de andre ikke passer i munnen på den
Postet 27.07.10 kl 15:24
Burde vel gå greit skal ha litt kaldere vann enn discus men stod fra 22-28 grader i fiskebasen men det er da bare en pekepinn.
Kopiert fra fiskebasen:
Blir normalt ikke større enn 40cm i akvariet. Trives normalt godt sammen med artsfrender, men det er ingen krav om at denne skal ha artsfrender for å trives.
En sosial fisk som best trives med artsfrender, og kommer til sin rett i gruppe på tre eller flere individer.
Kan leve sammen med det meste av fisk, så lenge disse ikke passer i øreålens kjeft. Men kan angipe større fisk om natta!! Arten beskrives som rolig, dersom den har steder å gjemme seg unna (røtter, stein og planter som danner naturlige huler) Er også tilfeller der de er veldig aktive.
Bunnlaget bør selvsagt være som til bunnlevende fisk flest; smått og glatt (fin sand\ elvegrus).
Effektiv filtrering, og gode rutiner når det gjelder vannbytter, er å anbefale.
Kopiert fra fiskebasen:
Blir normalt ikke større enn 40cm i akvariet. Trives normalt godt sammen med artsfrender, men det er ingen krav om at denne skal ha artsfrender for å trives.
En sosial fisk som best trives med artsfrender, og kommer til sin rett i gruppe på tre eller flere individer.
Kan leve sammen med det meste av fisk, så lenge disse ikke passer i øreålens kjeft. Men kan angipe større fisk om natta!! Arten beskrives som rolig, dersom den har steder å gjemme seg unna (røtter, stein og planter som danner naturlige huler) Er også tilfeller der de er veldig aktive.
Bunnlaget bør selvsagt være som til bunnlevende fisk flest; smått og glatt (fin sand\ elvegrus).
Effektiv filtrering, og gode rutiner når det gjelder vannbytter, er å anbefale.
Postet 27.07.10 kl 15:54
jeg har to opplevelser av denne ålen, den ene opplevelsen er at den angrep alt og alle, stresset andre fisk og angrep alt den klarte å få tak i.
grunnen til at den oppførte seg sånn, var at jeg aquascapa karet minimalistiskt slik at den ikke hadde noe sted å gjemme seg.
så lenge den har mange gode gjemmesteder er den snill som et lam.
men den tar ikke tørrfor da som jeg vet da, men de jeg hadde spiste frystfor.
grunnen til at den oppførte seg sånn, var at jeg aquascapa karet minimalistiskt slik at den ikke hadde noe sted å gjemme seg.
så lenge den har mange gode gjemmesteder er den snill som et lam.
men den tar ikke tørrfor da som jeg vet da, men de jeg hadde spiste frystfor.
Postet 27.07.10 kl 20:48
Min
øreål spiser alt som blir putta oppi. testet ut scampi i dag og det ser ut til å være favoritten så langt. den kom opp i overflata og plukka bitene med scampi ut av hånda mi. skikkelig gøy var det, ser frem til å fore med scampi igjen.. hvor ofte kan en fore med rått for som reker og fisk?
Postet 27.07.10 kl 22:31
eg har en øre ål på ca 20 cm, så er så snill, eg har otto,er og malle unger så passer i munnen hans, men alt blir latt i fred. som skrevet over her så blir flak for spytet ut, røde mygglarver liker han.
er ikke at de er så aktive om natten, at de ikke skal være med diskus?, det blir jo det samme med andre fisker som skal sove om natten.
forstår ikke hvortfår diskus skal få så mye ormerktsomhet fortsjell til andre fisker.
det er jo som diskus er kongen av alle å skal ha det så perfekt fortsjell til andre fisker!?
er ikke at de er så aktive om natten, at de ikke skal være med diskus?, det blir jo det samme med andre fisker som skal sove om natten.
forstår ikke hvortfår diskus skal få så mye ormerktsomhet fortsjell til andre fisker.
det er jo som diskus er kongen av alle å skal ha det så perfekt fortsjell til andre fisker!?
Postet 27.07.10 kl 22:47
Postet 08.08.10 kl 18:27
Anarticaeg har en øre ål på ca 20 cm, så er så snill, eg har otto,er og malle unger så passer i munnen hans, men alt blir latt i fred. som skrevet over her så blir flak for spytet ut, røde mygglarver liker han. er ikke at de er så aktive om natten, at de ikke skal være med diskus?, det blir jo det samme med andre fisker som skal sove om natten. forstår ikke hvortfår diskus skal få så mye ormerktsomhet fortsjell til andre fisker. det er jo som diskus er kongen av alle å skal ha det så perfekt fortsjell til andre fisker!?
mhm den er ikke så følsom som alle skal ha den til !!!
Postet 08.08.10 kl 18:30