Hva betyr dette?

Jeg har 6 diskus.
Noen av de driver å rister med bukfinnen sin. er det noen som vet hvorfor eller eventuelt hva dette betyr?
Pleier som regel å bety at de er parringsklar. Viser seg frem for en evt partner.
Når sånn ca er de paringsklare da? disse diskusene er ikke så veldig store.. de er bare 7-8 cm lange. ca. aner ikke hvor gamle de er.Det er bare noen jeg har overtatt fra en som ikke fikk de til i det hele tatt.. Må jo si det er litt stilig hvis de plutselig skulle begynne å legge egg her da.. det kan jo bare bety at de liker seg her hos meg....
Jeg er ikke noe ekspert på diskus, så skal ikke si at det er det bastant =)
Å se alder på diskus etter størrelse er egentlig ikke noe nøyaktig vitenskap, da de vokser i forskjellig tempo alt etter hvordan de fores, vannbytter og slikt.
Bente-Bent
Når sånn ca er de paringsklare da? disse diskusene er ikke så veldig store.. de er bare 7-8 cm lange. ca. aner ikke hvor gamle de er.Det er bare noen jeg har overtatt fra en som ikke fikk de til i det hele tatt.. Må jo si det er litt stilig hvis de plutselig skulle begynne å legge egg her da.. det kan jo bare bety at de liker seg her hos meg.... :)

Nei det er egentlig ikke så moro, ihvertfall ikke viss du vil ha de store-diskuser som begynner og legge egg stgopper og vokse/eller vokser ihvertfall super sakte etter at de har begynt med egglegging.
Har også sett små diskuser som rister på finnene når de får flaggelater/har flaggelater så se etter om de har det.
Ken Myrseth
[QUOTE=Bente-Bent]Når sånn ca er de paringsklare da? disse diskusene er ikke så veldig store.. de er bare 7-8 cm lange. ca. aner ikke hvor gamle de er.Det er bare noen jeg har overtatt fra en som ikke fikk de til i det hele tatt.. Må jo si det er litt stilig hvis de plutselig skulle begynne å legge egg her da.. det kan jo bare bety at de liker seg her hos meg.... :)

Nei det er egentlig ikke så moro, ihvertfall ikke viss du vil ha de store-diskuser som begynner og legge egg stgopper og vokse/eller vokser ihvertfall super sakte etter at de har begynt med egglegging.
Har også sett små diskuser som rister på finnene når de får flaggelater/har flaggelater så se etter om de har det.

Hm. Så ikke ut som det var noe gale der.. men nå er jo ikke jeg noen ekspert heller da.. Men men .. Det kan jo være de rett og slett tøffer seg litt. For tror det er han/henne som bestemmer oppi der som gjør dette mest ser det ut til. Kan legge ved ett bilde av han/henne som gjør dette mest.. Merkelige greier..

Håper jo da ikke de begynner å legge egg nå. For jeg vil jo helst at de skal vokse seg store å fine før de eventuelt begynner med dette.. (Det hadde jo vert kult om de hadde lagt egg, men da kan de godt vente noen år med det...)

Men uansett hva det er så tusen takk for svar.. Jeg har ikke hatt diskus før jeg så jeg er fersk i dette. Har stort sett bare hatt malawi ciklider. Men en gang må jo bli den første. Fargene deres har vertfal blitt mye flottere etter at jeg overtok de. Mye klarere å sterkere liksom.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap