Discus baby yngel, wigglers...men problem med sopp

Eg mener å ha lest at de kaller discus yngel for wigglers de første dagene etter de er født...
Mine er 2 dager allerede,men av en eller annen grunn så har ikke foreldrene fjernet soppen som er av de eggene som ikke klarte seg...
De yngela som har vært i 2 dager har levd i dette "reiret" av sopp og ser ikke ut til å plage dem, men kommer de til å klare seg?

Dette er red brown paret mitt som har prøvd mangen ganger og er uerfarne ennå og det er skikkelig første gang eg ser det er mangen wigglers men de ligger liksom på soppen,,,,
Er dette vanlig liksom eller er det bare det at foreldrene er uerfarne og lærer å plukke dem vekk etterkvart?
Mest bekymret er eg over yngela,,, Er detikke meninga at hoa burde flyttet de små? Eller vil eg mest sannsynlig miste dem?

Som sagt så har de ligget i mugget i 2 dager og det er masse liv ennå så overrassket er eg og lurer fælt på ka eg har i vente om paret klarer få dem til å vokse...
Noen som har noen erfaring på dette området kanskje?? Hjelp og info ønskes her...Når hopper dem over på foreldrene?

Mvh Fersk Diskus eiger her,,hehe
Uansett om de er egg eller wigglers så trenger de sirkulasjon der de er. Jeg strippet for ikke lenge siden Frontosa og der mugnet eggene pga dårlig sirkulasjon, så spørs hvordan det går nå som jeg har laget til en bedre løsning.

Det er sånn jeg tenker, men er mulig noen har andre synspunkt.
Tilfeldig bekjentskap
© Ellisiv Huseklepp
Reklame for plussmedlemskap