Spriter opp med litt discus farger 25?
Postet 02.06.09 kl 21:34
Postet 02.06.09 kl 21:43
Vidar AlfeiHvilken prisklasse ligger sånne flotte eksemplar? Hvor store er de?
En Championfisk er relativ kostbar. Antatt. 5-10 store lapper stk. Disse eksemplarer vil jeg tippe er fra 17-20 Cm.
Det finnes eksemplarer i Norge på tilnærmet str. til en helt annen pris. De fiskene som stilles ut er " det beste av det beste" innen SHOW fisk. De er foret og stelt med som "showfisk" disse brukes ikke i avl i det hele tatt.
Postet 02.06.09 kl 21:46
DiscusGeir[QUOTE=Vidar Alfei]Hvilken prisklasse ligger sånne flotte eksemplar? Hvor store er de?
En Championfisk er relativ kostbar. Antatt. 5-10 store lapper stk. Disse eksemplarer vil jeg tippe er fra 17-20 Cm.
Det finnes eksemplarer i Norge på tilnærmet str. til en helt annen pris. De fiskene som stilles ut er " det beste av det beste" innen SHOW fisk. De er foret og stelt med som "showfisk" disse brukes ikke i avl i det hele tatt.
jøss, brukes de ikke i avl, hvorfor ikke det? dette må jo være topp fisk å avle på?
Postet 02.06.09 kl 23:17
tomandre[QUOTE=DiscusGeir][QUOTE=Vidar Alfei]Hvilken prisklasse ligger sånne flotte eksemplar? Hvor store er de?
jøss, brukes de ikke i avl, hvorfor ikke det? dette må jo være topp fisk å avle på?
Bra spm. I østen blir det praktisert mye at man velger noen fisk for avl andre for show. Den hovedsaklige forskjell er foringen, en showfisk får tilsatt b.l.a. ekstra vitaminer i sin kost. Dette for å nå maksimal størrelse og fargeprakt. En showfisk hanne kan fort bli 2.5 -3 cm tjukk over pannen. En sånn fisk er rett å slett for lat....til å befrukte eggene. Derfor er det slik.
Postet 02.06.09 kl 23:22