Spriter opp med litt discus farger 25?

Hei

I god tradisjon presenteres Discus sin fargeprakt. Denne gang to deltakere i Championship konkurranse:

A) Blue Snakeskin - Aquarama deltaker
B) Solid Golden - Aquarama deltaker,avlet av Roy Khoo
Hvilken prisklasse ligger sånne flotte eksemplar? Hvor store er de?
Vidar Alfei
Hvilken prisklasse ligger sånne flotte eksemplar? Hvor store er de?

En Championfisk er relativ kostbar. Antatt. 5-10 store lapper stk. Disse eksemplarer vil jeg tippe er fra 17-20 Cm.

Det finnes eksemplarer i Norge på tilnærmet str. til en helt annen pris. De fiskene som stilles ut er " det beste av det beste" innen SHOW fisk. De er foret og stelt med som "showfisk" disse brukes ikke i avl i det hele tatt.

DiscusGeir
[QUOTE=Vidar Alfei]Hvilken prisklasse ligger sånne flotte eksemplar? Hvor store er de?

En Championfisk er relativ kostbar. Antatt. 5-10 store lapper stk. Disse eksemplarer vil jeg tippe er fra 17-20 Cm.

Det finnes eksemplarer i Norge på tilnærmet str. til en helt annen pris. De fiskene som stilles ut er " det beste av det beste" innen SHOW fisk. De er foret og stelt med som "showfisk" disse brukes ikke i avl i det hele tatt.

jøss, brukes de ikke i avl, hvorfor ikke det? dette må jo være topp fisk å avle på?
tomandre
[QUOTE=DiscusGeir][QUOTE=Vidar Alfei]Hvilken prisklasse ligger sånne flotte eksemplar? Hvor store er de?

jøss, brukes de ikke i avl, hvorfor ikke det? dette må jo være topp fisk å avle på?

Bra spm. I østen blir det praktisert mye at man velger noen fisk for avl andre for show. Den hovedsaklige forskjell er foringen, en showfisk får tilsatt b.l.a. ekstra vitaminer i sin kost. Dette for å nå maksimal størrelse og fargeprakt. En showfisk hanne kan fort bli 2.5 -3 cm tjukk over pannen. En sånn fisk er rett å slett for lat....til å befrukte eggene. Derfor er det slik.
Tilfeldig bekjentskap
© Frosken
Reklame for plussmedlemskap