Crossocheilus siamensis
Postet 15.07.09 kl 21:02
Postet 15.07.09 kl 21:08
Postet 15.07.09 kl 21:23
Geir KristiansenSAE har jeg erfart blir unyttig i et discuskar. Hvorfor skal den stresse rundt etter alger når prima for detter ned flere ganger i døgnet. Hos meg ble de noen digre fete slasker som ga pokker i den jobben de var satt til.
Huffda.. ja for det er kun for alger sin del jeg ville ha den, men tanken slo meg ang det foret ja. hmm.. hvordan få vekk disse algene da... må jeg klippe ned plantene mine snufs..
Postet 15.07.09 kl 21:26
Postet 15.07.09 kl 21:42
Postet 15.07.09 kl 21:43
jeg har to ancistruser som er ett leks par oppi der, men de er jo små da. Eller dvs 8-10 cm Men skal ut å kjøpe meg noen flere i morgen (4stk) de er bebiser og er 3 cm. har lest at en hann kan ha flere hunner men to hanner ofte ikke er helt bra. Stemmer dette.? Det er jo bare å fjene de andre hannene da når de er blitt kjønsmodne for det er jo da problmene starter vil jeg tro.
Kanskje jeg skal invistere i noen flere, litt forskjellige kanskje? Karet er 540 liter så kan jo kanskje bli litt mye for de to små ancistrusene mine.
Kanskje jeg skal invistere i noen flere, litt forskjellige kanskje? Karet er 540 liter så kan jo kanskje bli litt mye for de to små ancistrusene mine.
Postet 15.07.09 kl 22:03
hovedproblemet mitt er Rødalger. Men foreløpig har jeg skrapt vekk de få duskene som kommer på glasset. Men de angriper en plante som jeg har her.. å det er ikke ett pent syn..
Spiser ancistruser denne algen da?
Det var her jeg kom over at SAE kunne værenyttig da, men .. ja det er vel altig ett men....
Spiser ancistruser denne algen da?
Det var her jeg kom over at SAE kunne værenyttig da, men .. ja det er vel altig ett men....
Postet 15.07.09 kl 22:07
Nei, ancistrus spiser ikke penselalger (rødalger). Det er kun SAE som er kjent for å gjøre det. SAE er jo ofte bedre som algespisere mens de er unge, og så blir de latere etterhvert. Man kunne jo satt inn unge eksemplarer, ventet til de ble så store at de ble late, tatt dem ut, og så satt inn en ny gruppe unge.... hvis det bare ikke hadde vært for EN ting:
de er så godt som umulige å få fatt i med håv :p
Å jakte på SAE er det verste som finnes. Ingen annen fisk er så vrien å fange.
de er så godt som umulige å få fatt i med håv :p
Å jakte på SAE er det verste som finnes. Ingen annen fisk er så vrien å fange.
Postet 15.07.09 kl 22:29
Postet 15.07.09 kl 22:35
Postet 28.07.09 kl 07:30