Utfarging.

Noen som vet ca hvor gammel en diskus er da den blir regnet som ferdig utfarget?

Og slutter hannen og å vokse da de har lagt egg eller gjelder dette bare hunnene?

Takk for svar.
Hmm..får prøve jeg da...

Kommer litt an på type vil jeg tro. Leoparder skal visst farge ut tidlig, Pigeontyper er "født" sånn ( utvikler seg sikkert litt over tid disse også) Hvor lang tid det tar for de små "fargeløse" vet jeg ikke.

Stilte spm vedr egglegging og stagnasjon av vekst i en ennen tråd, og med bra tilgang på mat skal det visst ikke ha så mye å si for damene. Herrene har jeg aldri hørt at stagnerer etter lek, men vet ikke...
Supert takk for svar. for jeg har to minier her jeg ikke aner hva er. hehe. men tipper de ikke er mere en noen mnd for de er bare 5 cm eller noe..
Hunnene vokser utrolig trekt etter de har begynt og legge egg, da har noe med at fra da bruker de mye av energien på og produsere egg.
Hannene legger jo ikke egg så jeg har ikke merket noe sagnasjon i veksten til disse.
Mine diskuser(de jeg har drettet selv)har vært omtrent utfarget når de er i underkanten av et år, dette var noen blå/turqise varianter.
Dette er mine erfaringer da.
Tilfeldig bekjentskap
© JoBo
Reklame for plussmedlemskap