Kjøp av discus

Heisann.

Nå har jeg karet på plass og "ferdig" innkjørt, så nå vil jeg prøve meg på discus. Men det jeg lurer på nå, er om noen har noen anbefalinger til hvor jeg skal kjøpe i oslo-området/østlandet.

Ønsker i størelse på ca 9-10cm og i flere varianter.

Samtidig har pris litt å si da jeg kun er student
Kai, Geir eller Bettine? Alle tre er medlemmer her inne. Ville kjøpt fisk privat. Skal du ha ungfisk eller voksne?
Medium gamle tenker jeg. Har forstått at det er enklere å starte opp med fisk på litt størelse, samtidig sier ikke lommeboka at jeg har råd til voksene heller.
Økonomisk sett tror jeg det lønner seg for en førstegangskjøper å kjøpe ferdig utvokste fisk - da har man også mye større slingringsmonn når det kommer til foring, vannbytter, filtrering, innredning etc. Ungfisk krever van(n)vittig mye arbeid om de skal ha en optimal oppvekst, du trenger også flere (gruppe på seks eller flere), kjøper du voksen fisk kan du starte med et par feks.
Kjøper du diskuser i størrelsen 9-10 cm så er det en bra størrelse på start fisk, fisken er over det "værste"og prisen er heller ikke så altfor høy i forhold til voksene fisk.
Så vidt jeg vet så har Betine masse fine fisker inne nå, har bare hørt positivt om fiskene derfra, så ta en tur til henne og se på de.

Lykke til med ferskvannets KONGE.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap