Discus og kalkun hjerte

Inaktiv bruker
Kjøpte meg i dag kalkun hjerte til discusene mine, men det ser ut som om de ikke liker det så veldig godt. Noen av dem vill neppe røre kalkun hjerte og noen er skeptiske om de vil spise det. Jeg forventet at kalkun hjerte skulle være mer rødaktig, men det ser ut som de var mere hvitaktige.
Kommer disse discusene til å bli vant med kalkun hjerte etter hvert?
Det er jo også ganske kjedelig vist de kun bare spiser okse hjerte og røde mygglarver.
Spiser deres discus kalkun hjerter?
Plussmedlem
Noen ganger er ny mat en vanesak, andre ganger er det smak og behag. Noen discus vil sikkert ikke like kalkunhjerter, andre skjønner ganske enkelt ikke instinktivt at dette er mat. Hvis det ser annerledes ut for oss mennesker, ser det nok vesentlig annerledes ut for discus som har et helt annet sanseappartat. Du får bare prøve og se om de vil ha det eller ikke. Hvis de etter gjentatte forsøk fortsatt ikke vil ha kalkunhjerte, kan du nok kansellere prosjektet.
Hvorfor bytte fra oksehjerte til kalkunhjerte viss diskusene spiste oksehjerte???

Har selv diskuser og kunne ikke falt meg inn og byttet mat viss det fungerte bra med det jeg brukte.
Inaktiv bruker
Ken Myrseth
Hvorfor bytte fra oksehjerte til kalkunhjerte viss diskusene spiste oksehjerte??? Har selv diskuser og kunne ikke falt meg inn og byttet mat viss det fungerte bra med det jeg brukte.

Jeg har søkt litt på nettet å fant at det var litt lurt å gi forskjellige fòr til discus, sann at de ikke får det samme hele tiden???
Min erfaring er at de kan være litt sære på nye ting og at du må lure dem litt. Prøv å ta litt oksehjerte sammen med kalkunhjerte. Du kan også la dem stå en dag uten mat for å vekke apetitten, men det er litt avhengig av hvor store dem er.

Når det gjelder for, så kan du fint finne fullkost oksehjerteblandinger slik som en del lager selv, eller Stendker lager f.eks "GoodHeart" som de kaller det og anbefaler det brukt på alle sine.

Mygglarver er proteinbomber. Husk på at dette ikke er på noen måte fullkost næring.

Når det gjelder mat og discus er det også en fordel hvis du lærer dem å like pellets/granula siden det frigir deg litt i forhold til å kunne bruke automater når du er borte.

Mvh Roger
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap