Spørsmål angående mating

Jeg tenker litt på å skaffe meg noen små diskus i 530 literen min.
Men jeg leser litt om de og det ser ut som de trenge ofte mat. Må de mates flere ganger til dagen, og ettersom jeg reiser en del, overlever de hvis jeg er borte 1 uke en gang i blant? Og spiser de kun kjøtt eller kan de ta flakfòr også?
unge discus skal helst ha mat 4-5 ganger dagen ja.
de spiser omtrent alt av fryst for, flak, og granulates.

når de er blirr eldre har de ingen problemer med å klare seg en uke uten mat =)
og når det er voksne sies det at de kan fint klare seg i 3 uker uten mat, syns det høres litt skummelt ut, men tror det er sant.
Å fore 5 ganger om dagen kan være en utfordring å få til uansett, så nøkkelen må være forautomat
katie_Discus&L200
unge discus skal helst ha mat 4-5 ganger dagen ja.

Hvor små er unge discus? :/
Har kjøpt meg 6 stk discus nå. I en butikk så matet de fiskene 5 ganger til dagen, i den andre butikken 1 gang til dagen. Fiskene er ca. samme størrelse, ca. 7 cm tipper jeg.
Vet ikke om foring automat er så bra, har hørt om folk ikke alltid får samme dose ut av disse, som resulterer i overdose.
Og hvilken flakfor liker discus? Blir vanskelig å mate med oksehjerter med automat i en uke eller to.
unge discus vil jeg si er discus under 12 cm =) altså under 2 år gamle =)

hvilken butikk du har hørt at de bare skal ha mat en gang til dagen?
hvis du skal dra fra de er det eneste de der tabelettene man hiver oppi som jeg tror vil holde fisken ei live =)

katie_Discus&L200
hvilken butikk du har hørt at de bare skal ha mat en gang til dagen? hvis du skal dra fra de er det eneste de der tabelettene man hiver oppi som jeg tror vil holde fisken ei live =)

Kilden sa de at de matet fiskene en gang til dagen, så jeg sa ingen ting om at den på ikea matet dem 5 ganger til dagen. Må si jeg er imponert over dem på Ikea og deres dedikasjon til fiskene. Dem gikk i en 325 liter også, meget bra.

Trodde ikke ferie tabletter var å anbefale generelt for fisk?
Tror jeg heller skal få noen til å hive oppi et stykke eller to med oksehjerter til dagen hvis jeg må reise vekk. De kan nok gå på litt diett en gang i blant, så lenge jeg for'er godt til vanlig?
ferie for er egentlig ikke å anbefale til discus under oppvekst, men de hvite brikkene man hiver oppi tror eg i det minste holder dem i livet i lang tid.

det sies jo at voksne fik lever lett 3 uker uten mat, noe jeg selv enda ikke har turd å prøve, hehe skummelt å dra fra fiskene så lenge.

eneste faren med å la andre fore fiskene er at det skjer så altfor ofte at fiskene da blir overforet, hehe og det tar ihvertfall knekken på de

best å være nøye med å fortelle foreren hvor mye de skal ha, og helst litt mindre en du pleier å gi dem, da det ikke er noen til å slamsuge opp den råtnende maten som ikke blir spist =)

tror unge discus vil klare seg greit med diet dager hvis de er tykke over pannen og har litt å gå på
Atle T
[QUOTE=katie_Discus&L200] hvilken butikk du har hørt at de bare skal ha mat en gang til dagen? hvis du skal dra fra de er det eneste de der tabelettene man hiver oppi som jeg tror vil holde fisken ei live =)

Kilden sa de at de matet fiskene en gang til dagen, så jeg sa ingen ting om at den på ikea matet dem 5 ganger til dagen. Må si jeg er imponert over dem på Ikea og deres dedikasjon til fiskene. Dem gikk i en 325 liter også, meget bra.

Trodde ikke ferie tabletter var å anbefale generelt for fisk?
Tror jeg heller skal få noen til å hive oppi et stykke eller to med oksehjerter til dagen hvis jeg må reise vekk. De kan nok gå på litt diett en gang i blant, så lenge jeg for'er godt til vanlig?

ja vi å kjøpte diskus på ikea veldig fonæy 2 dager sener la dem egg ^^
men som de 2 ander pare går de til håls den dagen de skal klekke
Tilfeldig bekjentskap
© Torkild Olsen
Reklame for plussmedlemskap