Skal jeg våge å spørre tro.....har noen lyst å hjelpe ?

Vi mista den eine av diskusene i natt :o( den eine blue snakeskin. Den har den
siste tiden oppført seg merkeligt, iform av utrolig sky di andre er ikke redd oss i det
hele tatt og står fremme hele tiden om vi sitter nære og ser på eller bare kommer for og mate eller bare sitter i sofaen like ved dem.
Denne fisken som døde har plutselig rast rundt i akvariet som ett prosjektil av en rakett for så å forsvinne igjen. Den har ikke som vi har sett spist, men den har vokst som di andre. Den holler seg heller ikke med di andre 5. Nå i går kveld kom den seilende frem svart med gul/hvite felt og la seg flat på bunnen. Vi tok den utav hovedkaret og satte den for seg selv men den døde desverre i natt.
Nå har en av di orange også begynt og rase rundt, men har helt til nå vært
helt fin, spist normat og er fremdeles fin i fargen.

Vi har en ph på ca 6, 0 nitritt, høy nitrat så nå tar vi 20% vannbytte
morgen og kveld, temp 28
Vi forer med røde mygglarver, oksehjerte og Tetra diskus granulat 3 g/d

Har du ett mulig svar på hva dette kan være ??

Vi har ett 350 liters kar med nå 5 diskus (2 marlboro, 2 pigein blood, 1 blue snakeskin) på ca 10 cm, 40 rødmunntetra, 9 corydoras sterbai, 3 ancistrus oppdrettvariant som yngler, 2 kuliåler, 1 stor malle som antas å være gibbiceps,pleco og 8 jegersnegler.

Filter er fluval fx5, bunnsubstrat er blanding av grus og sand, 1 stor sverdplante og 2 røtter. Vi har også en "sukkerbit" som lager bobler.

Håper jeg har fått med alt....
Jeg glemte og si at karet har vært i drift siden desember, diskusen er siste annkommet og den kom for i mnd skift jan. feb.

Karet hadde gått 6 mnd m malawi før vi satte det opp på ny for diskus.
Tilfeldig bekjentskap
© Jan Erik Telnes
Reklame for plussmedlemskap