Ny 530l til discus

Har akuratt hentet et nytt akvarium til gutterommet i kjelleren, og har noen spørsmål
Har et 222l kar med 7 discus og noen søsken som er i gang på gutterommet.
222l karet har vært i drift i 3 måneder.
Hva kan jeg gjøre for og få 530l kar fort opp og gå slik at jeg kan flytte fisken over.

Har også noen spørsmål vedrørende gjellemark, som jeg helt sikkert har da fisken er kjøpt hos discus isabella.

Må all fisk behandles for og fjerne gjellemarken før de settes over i 530l,
må ny fisk også behandles selv om dette ikke er discus.
Kan jeg bruke pumpene og plantene fra 222l i 530l karet uten at disse fører med seg gjellemark.
All fisk må behandles, og du kan ikke flytte våte gjenstander, som planter, filter osv uten at du risikerer med stor sannsynlighet å overføre parasittene i det nye karret. Så her er det desinfisering / tørking av alt utstyr som gjelder + lang behandling av fiskene.

Og mens du behandler fiskene kan du kjøre inn et nytt filter i det nye karret..
Hvordan er det med ny fisk er det bare discus som må behandlet,
og hvordan er det med plantene, det er fisk i plantekarene i butikken samt at noen av salgsplantene settes i utstillingskarene
Hvor stort bør behandlingskaret være det er 7 små diskus ca 6-8cm
må det være et akvarium eller fungere en plastbeholder.
for ikke lenge sia gikk jeg gjennom det samme. Jeg brukte en 160 liter til medisinering. Men fylte bare opp 100 liter. Var det jeg ble anbefalt her. Lettest å regne ut medisineringen da tror jeg. Jeg lot heller ingen av fiskene discusen gikk med bli med til nye karet etter medisinering. Alt ble kjøpt nytt. Samboere, planter, røtter, pumpe osv.
Hvor stor bør discusen være før man utfører kur mot gjellemark,
ellers spiller ikke størrelsen noen rolle med tanke på dosering og vekst på diskusen. Da discusen jeg har er 6-8 cm
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap