Heisann.
Har hatt lyst å starte med Discus siden barndommen og etter å ha gjennopptatt akvariehobbyen etter noen latente år har jeg omsider tatt steget å gått til annskaffelse av disse flotte fiskene.
Skulle opprinnelig kjøpe en liten kameratgjeng samlet, men syntes så synd på den ene stakkaren i karet i butikken som ble jaget ved matfatet og som hadde fått halefinnen nappet bort så jeg klarte ikke la være å ta han med meg hjem. (Se bilde) Tok kun med en annen kamerat sammen med han da disse så ut til å gå bra sammen i butikken. Gikk greit noen dager, men nå har den med hel halefinne tatt kommandoen og nekter den andre mat som i butikken, akkurat som jeg fryktet kom til å skje. Den blir kjeppjaget og trykket ned i ett hjørne mens den andre "eier" hele karet, og spiser all maten alene.
Vet at det ikke er optimalt å kun ha 2stk i karet og jeg er på leting etter fler kamerater, men i mellomtiden; bør jeg la de gå sammen i det store karet og la det "gå seg til" eller er det bedre å skille de og ta den som blir jaget i ett mindre kar alene for litt ro og oppforing inntil flere kamerater er i hus? Antar det er flere som har hatt samme problematikk som dette tidligere, hvilke av forslagene er den beste løsningen her?
Jo, og: I butikken stod det `Red Pigeon Blood`, stemmer dette med bilde?