"Reddet" en discus fra mobben

Heisann.

Har hatt lyst å starte med Discus siden barndommen og etter å ha gjennopptatt akvariehobbyen etter noen latente år har jeg omsider tatt steget å gått til annskaffelse av disse flotte fiskene.

Skulle opprinnelig kjøpe en liten kameratgjeng samlet, men syntes så synd på den ene stakkaren i karet i butikken som ble jaget ved matfatet og som hadde fått halefinnen nappet bort så jeg klarte ikke la være å ta han med meg hjem. (Se bilde) Tok kun med en annen kamerat sammen med han da disse så ut til å gå bra sammen i butikken. Gikk greit noen dager, men nå har den med hel halefinne tatt kommandoen og nekter den andre mat som i butikken, akkurat som jeg fryktet kom til å skje. Den blir kjeppjaget og trykket ned i ett hjørne mens den andre "eier" hele karet, og spiser all maten alene.

Vet at det ikke er optimalt å kun ha 2stk i karet og jeg er på leting etter fler kamerater, men i mellomtiden; bør jeg la de gå sammen i det store karet og la det "gå seg til" eller er det bedre å skille de og ta den som blir jaget i ett mindre kar alene for litt ro og oppforing inntil flere kamerater er i hus? Antar det er flere som har hatt samme problematikk som dette tidligere, hvilke av forslagene er den beste løsningen her?

Jo, og: I butikken stod det `Red Pigeon Blood`, stemmer dette med bilde?
Var visst lite med svar her, men om noen skulle ha interesse av det, eller ha forslag kan de klikke seg inn på min personlige tråd å lese videre om hva som gjøres der.

http://akvaforum.no/forum.cfm?thread_id=65207&message_id=539855&sr=1&mp=1#539855
Kjipt å se
opplevde dette selv i mitt kar en discus ble utelatt av gjengen så kjøpte like greit ein discus til som var litt mindre å størrelse og nå går disse 2 fint sammen og den andre gjengen bryr seg ikke lenger om han så alt i alt går det bare bra nå.

leste og på stendkers sine what to do if liste at visst slikt skjer bør du anskaffe deg flere discus og helst fra samme oppdretter/sted da sjangsen for at de går fint sammen blir da større.
Jeg har fire Discus.
En døde så jeg kjøpte en ny.
Den nye får ikke bli med de andre så mye.
Den har et sted der den bare hviler i vannet.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap