Hva spiser discus som lever i amazonas??

Hei, Jeg har akkuratt gitt Discusene mine fór med en blanding av oksehjerte, spinat, tetra discus og erter... så tenkte jeg " Hva spiser Discus som lever i Amazonas, og hvorfor må de vi har i akvariene våres ha så mye mat i løpet av dagen?? er det noen som vet? )
En ting er helt sikkert. Discus spiser hverken oksehjerte, spinat, erter, reker, fiskefiler, tetra discus eller noe annet tørrfor naturen.

De de derimot spiser er små krepsdyr, fiske, insekter, plankton, alger osv. De spiser vel egentlig alt de får tak i, avhengig av vannstand, regntid osv.

Diskus har en meget liten munn og liten mage i forhold til størrelsen. I naturen beiter de vel mere eller mindre hele tiden, i motsetning til akvarier der mat tilgangen ofte er begrenset, da både i forhold til mengde, kvalitet, ulike fôremner og tid.

Ellers kan et søk på oksehjerte gi deg mye lesestoff, eller så kan du lese Hva er det best å fôre discus med?
"En ting er helt sikkert. Discus spiser hverken oksehjerte, spinat, erter, reker, fiskefiler, tetra discus eller noe annet tørrfor naturen": Den tanken har slått meg

takker for svar )
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA 2012
Reklame for plussmedlemskap