Diskus

hei hvor mange liter må akvarie være for diskus? tenkte ett på 40 liter hva sier dere til det?
Har du lest svaret du fikk sist?
Jeg er enig med KajaB. Obvious troll is obvious.

Uansett, les om diskus her.

180liter minimum. Men det går vel ikke lang tid før du svarer på tull at du har tenkt å trykke dem ned i 40liter uansett.
Kan de som antyder "trolling" forklare litt nærmere?

Deniz Satilmis har registrert 2 innlegg, og de er begge i denne tråden.


Ja, du kan holde flere små discus i en 40 liter hvis du har tilstrekkelig filtrering og foretar daglige stor vannbytter.
Fiskene vil derimot raskt vokse seg ut av akvariet hvis du fórer riktig og holder gode vannverdier.
40 liter er ikke og anbefale for nybegynnere, men er brukt av oppdrettere i "oppvekstfasen" på yngelen/småfisken.
Cm 40
der det skal stå er på ca 40 cm
Morten Nordby
Kan de som antyder "trolling" forklare litt nærmere?

In Internet slang, a troll is someone who posts inflammatory,[3] extraneous, or off-topic messages in an online community, such as a forum, chat room, or blog, with the primary intent of provoking readers into an emotional response[4] or of otherwise disrupting normal on-topic discussion. [URL=http://en.wikipedia.org/wiki/Troll_(Internet)]Kilde[/URL].

Enkelt og greit, vi har sett et par slike i det siste. Noen registrer seg en dag, bare for å poste tulleposter for å provosere medlemmene her. Som regel ved å holde fisk i noe som er tydeligvis altfor dårlig for fisken. Folk som kommer med råd om hva de egentlig bør gjøre blir som regel møtt med "hæ? Nei, bryr meg ikke, jeg skal ha fisken jeg vil ha i det karet jeg vil".

Det er ingenting seriøst med postene. De blir kastet ut av forumet, men registrer seg bare på nytt med et nytt navn senere for å ha det morsomt. For ja, de syns det er veldig morsomt å provosere folk på forumet.

Menmen, noen må jo ha den hobbyen og. =)
Han her er vel samme som postet som Jb Gomez / Guri tidligere.
Mye samme spørsmål som nesten må være kun for å provosere.

Tenker mest å advare slik at folk ikke tar han alvorlig og bruker tiden sin på å svare.

Moderator her bør vel kunne utstede en IP ban?
KajaB
Moderator her bør vel kunne utstede en IP ban?


Pro-trolls sitter med proxier. Dvs. at de skjuler IP'en sin, og kan bare endre den i løpet av et par sekunder. IP-ban er ikke det det en gang var. =(
Hadde håpet han ikke var såpass flink jeg da :P hehe
Jeg vet hva "trolling" er, Jeg lurte bare på argumentene for at spørsmålet som ble stilt skulle være trolling?

Jeg leser det dere skriver, men er ikke enig i at utestengelse av troll hjelper. Som dere skriver dukker de bare opp i ny drakt. Det er bedre å lese alle innlegg med fornuft, og ikke la seg rive med i "dumme" diskusjoner.

Til informasjon holder enkelte profesjonelle Discus-opdrettere lekspar i 60 liters akvarier. Små akvarier gir mindre sjanse for revirdannelse og gir enklere aksept for at fiskene som settes sammen ikke begynner og jage hverandre på grunn av revirhevd.
Hvorvidt det er humant eller ikke er en helt annen diskusjon. Vi kjenner vel alle diskusjonen om burhøns?
Tilfeldig bekjentskap
© L.J. Grangård
Reklame for plussmedlemskap