Slossing

det er også noe annet jeg lurer på og det er om det har noe hensikt å ta ut en av diskussene som er svært agressiv. 5 av 12 diskus som jeg har i akvariet er nyutsatt for 2 dager siden, så nå er det mye "slossing" hvirker som de biter hverandre i munnen.
Men det jeg lurte på var om det har noen hensikt å ta den mest agressive hannen ut 1 times tid slik at når jeg setter den tilbake så er det den som er sist inn i karet, og at den da blir litt mere "ydmyk"/mindre agressiv. Denne blå diskussen er også mye mindre 17 cm enn de rød jumbo diskussene 21 cm som er nyutsatt, jeg er redd den kan komme til å skade dem, ser allerede at den ene har fått sår på overleppen.

De går kun sammen med stimfisk neontetra/rødmunntetra og 5 bunnspisere Corydas tror jeg de heter. Akvariet er 850 liter men alle fiskene oppholder seg på den samme siden, med de 5 siste trykkende oppe i det ene hjørnet, de virker redde hele tiden, men spiser heldigvis allerede litt. (de blir jaget opp i hjørnet igjen etter hver matbit, men noe får de i seg)


La de ordne opp selv. Det skal være slossing i et discuskar med nyinsatt fisk. De må finne sin plass i flokken. Dette roer seg garantert i løpet av noen dager/uker.
mange takk for informasjon, det var betryggende å høre. Får håpe at det løser seg
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap