Helt gale

Hei, det har skjedd noe i karet mitt, som jeg anner ikke hva, grunnen er at discusene mine er så urolige, de går med fort fart fra den ene siden til andre siden , slå seg til glass veggene, de har aldri vært sånn, de er ikke så rolig i hverdags, litt redd, å føler med alt som skjer utenfor karet, men sånn har dem aldri sett, hva kan være, er det noen som har opplevd sånn type urolighet hos Discus,

Takk på forhånd for all info, og råd.

Mvh

Arsalan
Hadde det samme på et Perlegurami par for en stund siden, ble fort skremt og svømte inn i glasset. Roet seg etter omplassering, de begynte like brått som sluttet like brått som de begynte.

Vet ikke om det er det samme som hender Discusene dinne.
Hei Kai, hyggelig å få noe råd fra deg, du vet hva du snakker om, og jeg må ikke tvile på det, men Kai, alt er normalt, det skjedd plutselig, nå har de ro seg ned, og alt er som som skal være, men dem har en tendens å være litt redde enkelte ganger, noen ganger mate dem med hånd og er ikke problem, men andre gang kan ikke gå forbi dem, da er alle 17 er borte vekk, jeg huser dem i en 950 L , og er god plass også, tror må undersøke nærmere på selve karet ,kan være noe som iritere dem, hvem vet.
Men uansett takker jeg for du/dere viste interesse, og med din bakgrunn Kai, da er ikke noe spørsmål.

Mvh
Arsalan
Hva har du i kartet foruten discus og hvor ofte og hvor mye vann bytter du.
Bruker du kaldt vann rett fra springen eller mellomlagrer du vannet ?
Mvh Kai
Nå tenker jeg litt utenfor boksen her, men det kan ikke være en elektrisk feil et sted som fører til at det går strøm i vannet?
Beklager Kai for sent svar, holder på å lage oksehjerte skjønner du, det som er i karet er 17 Discuser, rundt 150 N.tetera, 2 L 144 de unge ca 5 cm, og ca 45 Corydoras av forskjellige art. Også en L 240 han er ca 8 cm. Og 14 siamiskalger spiser.
Stine, tror ikke den oppførsel hadde med det å gjøre , da eventuell skulle alle fiskene i karet blitt sånn, men det var ikke.merkelig greie.
Du har fortsatt ikke fortalt meg noe rundt Vannvérdiene eller vannbyttene så bort fra det så er det kun en ting jeg vil påpeke og det er disse algespiserne dine. Kvitt deg med de så regner jeg med at harmonien kommer tilbake i karet.

Mvh. Kai
Kai, har målet nitritt og det var 0,3 , når det gjelder vannbytting, tar vannet rett fra kranen, ikke kaldt men noen grader mindre som jeg har i kare, vannbytting en gang i uken.Ph,en er ca, 5,0.
At du mener ! Er på grunn av de som er discusene er redde??
Arsalan Zarkoob
har målet nitritt og det var 0,3

Under 0,3 mente du vel, forhåpentligvis?
Pleier å ta en vannbytting en gang i uken mellom 20/30 % , , men nå skal jeg en vannbytting ca,50%
, også kommer å rengjøre begge pumpene også.
Jeg må prøver meg frem, orker ikke en dag til som igår, det var helt forferdelig, møte jeg gå på soverommet og luke døra, og se på tv der i steden i stua, klarte jeg ikke å se på de, hadde så vondt. Men nå ser det bra ut, men men ,vi få se.
Det var under , stemmer det Kai.
Arsalan, dine discus er utsatt for nitritt, rimelig sikker på at du har for høy nitrat også. Ph på 5 er alt for lavt, denne skal ikke være under 6 På 5 så dør bakteriekulturen i filteret og du sitter igjen med ei nitrittbombe.
SAE har ikke noe i et discusakvarie å gjøre, de forårsaker nervøse discus da disse er nattaktive. End of story...
Kai, nå har tatt jeg en vann bytte, skal sjekke både nitritt og nitrat imorgen , ph verdien har alltid vært på 5+\- .
Takker for all info. Og råd.

Mvh
Arsalan
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap