Får snart 7 nye discus

Jeg har nå 6 discus i et 850 liter kar og skal hente 7 nye i drammen nå til helgen. Hvordan burde jeg frakte disse 3 timer i bilen og også så lurer jeg på hvordan jeg best mulig slipper dem oppi til dem andre. Dette er Stendker diskus.
er det virkelig ingen som har noe råd ang frakt og utsetting av ny fisk?
Kjøp deg en kjøleboks på biltema / Clas Ohlson etc og ha de oppi der. Har fraktet mye discus på denne måten. Holder godt på varmen og stresser de lite. Med litt tilvenning fra akvarievannet du har rett oppi kjøleboksen, går dette fint. :-O)
Og om du orker, og har klimaanlegg til det, kjør opp temperaturen i bilen til 25 -30 grader, så skal det godt gjøres at discusposene synker under det.
mange takk for informasjon, jeg fikk i dag låne en isoporkasse som er ment til frakt av fisk og også poser til å legge de i, så da frakter jeg dem slik med lokk på også. Regner med at de da kommer trygt hjem. Takker dere begge to for svar, Skal huske på det for eventuelle fremtidige handler
Salt i vannet
Jeg har hørt en del forskjellig ang. om jeg skal bruke salt i vannet eller ikke, bruker i dag 1 spiseskje pr. 100 liter vann når jeg har vannbytte. Er det noen som har noen formening om det er rett eller ikke? Er klar over at fisken har et litt saltinnhold i kroppen og at det er derfor man har i salt for at fisken ikke skal bruke energi på å holde dette saltnivået oppe. Men tenker på at det fins ikke fnugg av salt i vannet hvor de opprinnelig kommer fra.
Bløtvannsfisk skal ikke ha salt i vannet.

Annet enn som eventuelt tilsetningsstoff ved medisinering.

Du finner sikkert en og annen som er uenige, og da kan diskusjonen gå side opp og side ned. Men det ser ut til at det blir lenger og lenger mellom dem.
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap