Utsetting av 7 nye discus gikk rett vest!!!!!!!!

etter at discusen ble satt i karet hvirket alt helt perfekt, det var ikke noe voldsomt med mobbing og de andre 5 discusene jeg har var alle i god form. Men så etter 3 dager så var jeg litt for ivrig med foringen av oksehjerte og alt ble ikke spist, og jeg fikk en oppsving av nitrit i karet. flere fisk lå bare å gispet i overflaten, og jeg begynte med mange vannbytter, straks jeg hadde ca 29 grader byttet jeg ca 200 liter vann og det datt ned til 25 igjen. Dette gjorde jeg 4 ganger, og fiskene oppholdt seg stort sett rundt varmekolbene den siste tiden, og jeg fikk et utbrudd av hvitprikk på noen av de nye fiskene. Jeg har nå både medisinert mot hvitprikk og hevet temperaturen til 32 grader, men har fått 4 døde discus. Men ingen av dem hadde hvitprikk, og det er 2 til som ser ut til å gå under. Dette var de 6 discusen jeg hadde før jeg kjøpte de 7 nye, så alle de jeg hadde fra før ser ut til å dø, mens de 7 nye ser ut til å ha det bra. Alle de som har dødd var store ca 20 cm, mens de nye er ca 10 - 15 cm. Hva kan det være? Jeg leste på medisinflasken Costapur at man skal heve temperaturen etter at medisinen er satt i vannet, men har lest på nettet nå i ettertid at det skal man visst ikke gjøre.. Så lurer på om jeg skal sette ned temperaturen nå el. ikke? Hva er rett?
So sorry for discusene dine, det kan være mange årsaker til en Discus skal dø, husk en ting for neste gang for du sette ny fisk i karet ditt, la dem ny kjøpte fiskene først i karantene for noen dager/ uker før du flytte dem i hoved karet ditt, gjerne før du flytte dem fra karantene bytte 10/15 % vann fra hoved karet til karantene karet, flytt dem fra karet dagen etter til hoved karet ditt! da må du sørge for at vann verdier være så lik som hoved karet ditt i hvertfall ikke så langt fra hverandre.
Tilfeldig bekjentskap
© J.W. Armbruster
Reklame for plussmedlemskap