Mine første 5 Diskus:)
Postet 03.04.06 kl 14:45
Postet 03.04.06 kl 15:14
Postet 03.04.06 kl 15:32
Postet 03.04.06 kl 15:36
Ja nå har jeg kjøpt 3 diamond Blue og 2 blanding mellim red turkise og grønn-dem er i str 6-7 cm til 10.Denstørste blue diamond begynner virkelig åfå farge, og enda så er det bare en brøk del av hvordan den/dem kommer til å se ut. Dem er fine enda dem nettopp har flyttet fra et sted og til meg. Dem viser jo litt farge stress da, litt mørke til tider-men har jo nettopp kommet i karret.
Postet 03.04.06 kl 22:32
Gratulerer så mye! )
Med discus i karret har man lett for å bli veldig stresset og ser mer en gjerne spøkelser på høylys dag. Sørg bare for å komme inn i tralten med vannbytter og la fisken få tilpasse seg i ro og fred.
Av størrelsen skal disse fortsatt ha betydelig mengde for og da er det viktig at du får tilpasset formengden slik at det ikke blir liggende forrester og forpeste vannet.
Start forsiktig og fyll på etterhvert som det blir spist opp. Ta dette i flere omganger så finner du raskt ut av mengde. Tung foring på disse er tre ganger om dagen med oksehjerte. Etter andre foringen bytter du vann så får du ut mest mulig av næringsrester. Hvis de tar granulat som Tetra discus sper du på med dette som et tillegg eller som første måltid (de er gjerne mer villig til å ta dette hvis det kommer først).
Postet 03.04.06 kl 22:48
Postet 04.04.06 kl 08:03