Killis - fargerike små fisker!

Jeg fant meg i den situasjon at jeg på sist auksjon gav bud på et par forskjellige arter av killis. Mao. er jeg den, skal vi si; "lykkelige eier" av noen av disse fargerike, små fiskene. Ja, for vakre er de, og ganske så greie å ha med å gjøre. I allefall de jeg kom hjem med er jeg blitt fortalt...

[External Image]
Leptolebias fractifasciatus "Inoa"

[External Image]
Aphyosemion celiae winifredae "Ebonji"

[External Image]
Nothobranchius guentheri "Zanzibar"

... men, noen killiot blir jeg nok aldri
Flotte, fargerike fisker! Gratulerer
Der er min lille Kill(i) Bill ;)
Du Bjarne du Bjarne så fikk du også med deg hjem noen killiarter etter forrige HAK auksjon

Heldigvis fikk jeg med meg at du kjøpte Nothoene "mine". Du må passe godt på dem begge 2 men det regner jeg med at du gjør

Jeg ser du har tatt et utrolig godt bilde av Kill(i) Bill =)
Å så fin han er !!

Jeg har fått med meg at du har lagt bilde av han i profilen i fiskebasen, men hva med Uma da skal du ikke legge inn et bilde av henne i fiskebasen også ??

Ellers så har du tatt noen utrolige vakre bilder av killifiskene !!

Selv så har jeg 3 killiarter. 2 av dem kjøpte jeg på forrige auksjon =))

Mvh Maren =))
Bjarne
... men, noen killiot blir jeg nok aldri :D

Hrrrrmph - host, host
Man skal aldri si aldri, vet du

Helskjønne fisker, Bjarne

Regner med at du vet mye mer enn meg om disse, men jeg hvisker det stille for sikkerhets skyld: Husk at nothoser skal ha en viss hardhet og en god del salt i vannet...
( Med andre ord: Ikke gjør samme feilen som meg!! )
Flotte fisker og fantastisk bra bilder, Bjarne

En vakker dag må jeg få meg et killi-akvarium jeg også. Det er helt utrolig hvilken mønster- og fargeprakt de fiskene har. Kjekt at de er så små også, kan passe i nær sagt hvilket som helst kar (unntatt der det er storkjefta fisk da....)

Killi!
Heisann Bjarne!
Jeg har også litt på impuls og uten å vite for mye om de skaffet meg et par med Aphyosemion celiae winifredae "Ebonji".



De bor for tiden her:
http://www.akvaforum.no/akvarium.cfm?id=2327

Jeg har søkt etter informasjon om denne fisken, men det er ikke lett å finne... Så jeg lurer på om du har kommet over noe?
Har lest en del generelt om killis, men ikke spesifikt om denne typen...

Ellers er ikke mine helt voksne enda, men har begynt å farge ut, og ser ut til å trives. Har javamose og masse flyteplanter i karet, og litt dunkel belysning, og etter det lille jeg har funnet skal vannverdiene være de rette...

All informasjon fra deg, (eller andre som leser dette inlegget) mottas med takk!

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap