Erfaringer med slikt??

Fant noe spennende på qxl,nemlig dette:http://my.qxl.no/accdb/view...

Noen som har erfaring med slikt? Hvordan funker dette? Får man egg man skal klekke ut selv etter instruksjon eller?
Leter nemlig etter fargerik fisk jeg kan ha i 120litern...

Det er skrevet om dette før, prøv å søk i forumet etter "killi"
dette var en interessant 'problemstilling'
prøvde å søke i forumet, men jeg klarte ikke å finne noe om det.
noen som har prøvd dette og vil si noen ord?
Dette er egg en klekker selv, stemmer det. Eggene til arten skal alltid ut av karet, så der er derfor dette er mulig.

Men jeg frykter at arten kan bli liten og usynlig, og kanskje ikke trives helt i ett så stort kar, kanskje med ivrige fisk fra andre arter sammen med seg. De fleste killioter, har små artskart til disse fiskene.

Men det er noe jeg må si forundrer meg i annonsen:
Forsendelse
1:Garentere at æggene er sendt forsvarligt og vil blive sendt næste dag efter betaling
2.forsendelse omkostninger 60kr for 1 pakke
Kombineret forsendelse tilæg 22kr pr pakke
Og du vil modtage dem 8-20 dage efter betaling
Mange gange i løbet af en 3-5 dage
3. De vil blive sendt med thai air (Sendes hver Mandag Onsdag og fredag)

Hvordan kan punkt 1 være mulig, når en leser punkt 2 og 3 :p
For det tar ikke så lang tid å få ting tilsendt fra Asia
Hei
Er du lyst og kjøpe killi egg er det bedre utvalg på aquabid.com
Kjøper selv egg der,det går stort sett bra.
Nå er det rette tiden og få egg i posten siden det blir varmere i været.
Først og fremst, denne art bør ikke være i et selskapskar, den er aggressiv og har da en spesiell adferd. Disse har jeg i en 10-20 liter, noe av det fasinerende er å se leken hos dem ettersom de legger egg i torv som du kan ha i en liten eske slik at du ikke har torv på hele bunnen.
Ang. forsendelsen, på virker den svært så seriøs både med innpakning og forsendelse.
Jeg har tatt inn egg fra Singapore flere ganger, og transporten varierer alt fra 5-6 dager til 2-3 uker. Hvorfor vet jeg ikke, men jeg har alsri stresset med ettersom Asiatere er svært hyggelig, og skulle det by på problemer, så får du nye og vel så det.

Det medfører ingen problemer om sommeren, ettersom disse eggene har en lang utviklingstid
Det som er det største ankepunktet ved å kjøpe så få egg, er at du kan være uheldig og ikke få noe som helst klekk i det hele tatt.

Når jeg solgte annuelle, så fikk kjøperen torv fra 1 uke's lek og da var det gjerne 150 egg i torven, og såpass bør man få er min mening.
Det er mye bedre å ta kontakt med SKS, så får man for det første vesentlig flere egg, og så får man kontakt med norske og nordiske oppdrettere som er betryggende i seg selv. Det finnes utrolig mange flott Killier og ikke minst Nothos her i Norden.

Svein
godt å høre litt om dette
svein, har sendt deg mail for en stund siden, men ikke fått svar.
selger du egg fra killi per idag?

er interessert og har en annen 'tanker' som også er interessert.



Tilfeldig bekjentskap
© Birgitte Roland
Reklame for plussmedlemskap