Nigeria killi
Jeg har ett par spørsmål om Nigeria killi:
I fiskebasen står det att de er kjøtt-etere, men kan jeg gi de flakfôr og frossenfôr som rødemygglarver ol?
Legger de egg? (Er nokså sikker på det, men vil bare forsikre meg)
Hvordan liker de å ha det i akvariet? Masse planter, røtter, fin/grov sand/grus?
Kan jeg ha krystallreker sammen med disse?
Håper noen kan svare meg. Har veldig lyst på noen sånne fisker, og da må jeg jo vite litt om de
Forresten, er de lette fisker og ha? Hardføre?
I fiskebasen står det att de er kjøtt-etere, men kan jeg gi de flakfôr og frossenfôr som rødemygglarver ol?
Legger de egg? (Er nokså sikker på det, men vil bare forsikre meg)
Hvordan liker de å ha det i akvariet? Masse planter, røtter, fin/grov sand/grus?
Kan jeg ha krystallreker sammen med disse?
Håper noen kan svare meg. Har veldig lyst på noen sånne fisker, og da må jeg jo vite litt om de
Forresten, er de lette fisker og ha? Hardføre?
Postet 28.05.07 kl 13:23
Postet 28.05.07 kl 13:39
Sorte mygglarver er det foret du leter etter;0)
Spiser også flakfor.
Har prøvd med reker sammen mine killi's, det gikk ikke bra for reka:0)
Killi karet kan vell settes opp slik du selv vil, bare med MYE planter.
Du kan lage en "grop" av røtter i bakkant av karet, og fyller den med torv.
Da slipper du å få torven utover hele karet, og killiene dine vil finne en "koseplass"
Spiser også flakfor.
Har prøvd med reker sammen mine killi's, det gikk ikke bra for reka:0)
Killi karet kan vell settes opp slik du selv vil, bare med MYE planter.
Du kan lage en "grop" av røtter i bakkant av karet, og fyller den med torv.
Da slipper du å få torven utover hele karet, og killiene dine vil finne en "koseplass"
Postet 28.05.07 kl 13:52
Endret: 28.05.07 kl 14:00
Postet 28.05.07 kl 16:00
Her var det mye kjøtt snakk
Generelt kan man si at Killier er ihuga kjøtt etere, og den plantekosten den ønsker, finner den i alger i et akvarium.
Det er en viss kultur blandt Killioter (en flott kultur ) å fòre sine Killier med levende fòr og frossent fòr.
Et av hovedfòrene er bananfluer som man kultiverer året rundt, og ser man på munnsettingen til nigerianus, så er dette en typisk insekteter.
Det har vist seg at annuelle killier ikke gjerne tar tørt fòr, mens de fleste plantelekere og semiannuelle lett kan tilvennes tørt fòr.
En flott og ikke minst enkel art som burde være lett å få tak i, spesielt da "P-82"
Svein
Generelt kan man si at Killier er ihuga kjøtt etere, og den plantekosten den ønsker, finner den i alger i et akvarium.
Det er en viss kultur blandt Killioter (en flott kultur ) å fòre sine Killier med levende fòr og frossent fòr.
Et av hovedfòrene er bananfluer som man kultiverer året rundt, og ser man på munnsettingen til nigerianus, så er dette en typisk insekteter.
Det har vist seg at annuelle killier ikke gjerne tar tørt fòr, mens de fleste plantelekere og semiannuelle lett kan tilvennes tørt fòr.
En flott og ikke minst enkel art som burde være lett å få tak i, spesielt da "P-82"
Svein
Postet 28.05.07 kl 17:04
Postet 09.12.07 kl 13:14