Killiegg klekking for dummies?

Her har jeg for første gang skaffet meg noen killi-egg. Det er Nothobranchius Rachovii og Nothobranchius Eggersi red. Har fått to bokser som det står collect date og hatchdate. Rachovii: collect date 25 april 07 og hatch date 6-13. juni 07. Eggersi: collect date 23 april 07 og hatch date 4-11 juni 07. Fikk også med noe artemia egg, men det har jeg fra før også. Regner med at den nyklekte yngelen liker artemia.

Betyr dette at jeg ikke skal legge dem i vann for 6 og 4? Har ikke fått med "bruksannvisningen" på disse enda men skulle visst få det etterhvert. Men jeg tar imot alle råd og tips jeg kan få.

Kan yngelen spise mikroorm med engang de har klekt eller vil de helst ha artemia?

Kan disse to eggbeholderene klekkes i samme beholder? Kan eventuell yngel holdes sammen i samme kar? Kan fisken det når og om den blir voksen også? Har flere kar jeg kan ha dem i så det er ikke noe fare om de ikke kan det.

Lurte også på om noen kan fortelle meg om disse to typene leker i torv, javamose eller mopp? Hva skal jeg ordne til dem om de vokser opp hos meg altså? Regner med at de ikke lever så lenge.. og da MÅ de jo legge egg hehe. Om de i det hele tatt klekker hehe.
Her finner du killiegg klekking for dummies;0)

Denne siden mener jeg er den beste på, alt om killi's... Mener jeg...
Tilfeldig bekjentskap
© Erik Johansen
Reklame for plussmedlemskap