Hvordan klekke killi egg?

Hei dag fekk jeg en pakke helt i fra thailand, den inne holdt en pakke med killi egg har aldri prøvd og klekke killi egg før så har noen spørsmål.

Skal jeg bare tappe nytt vann fra kranen eller må jeg bruke litt akvari vann fra ett annet kar?

Skal jeg ha filter eller skal jeg sette det oppi senere?

Hva skal jeg fore med dei første dagene og dagene etter på?

Det følgte også med en pakke med med fairy shrimp noen som hvet hva dette er og hvordan man klekker dem?

Her er noen bilder

Hei
Ser at posen skal kune klekkes ca 25 april.
Sett noe vann fra kranen til lufting(la vannet stå i en åpen kanne)
Legg torven i en en lite kar fyll på med vann fra kannen ca 2 cm.
Og om noen timmer er det yngel,er det ingen yngel neste dag må du tørke torven på ny.Det kan også hjelpe vis du blåser ned i vannet med en slange i noen minuter da øker karbondioksyden i vannet og det vil hjelpe på klekkingen .
De spiser nyklekket artemia og mikroorm.
fairy shrimp er en ferskvans "artemia"
Jeg mente de sente bruksanvisnig på klekking.
Du trenger ikke filter bare skift vann og vis mulig ha en brusestein opp i karet.
Blir spenende å se hvordan det går med klekkingen.

Jeg skal også bestille noen egg fra Ebay.com.

Jeg tenker å kjøpe 3 pakker slik at jeg får litt variert fisk.
Stilig. Hvor bestilte du de her?
Har dere prøvd dene siden http://www.aquabid.com/
Her er det bare fisk og akvarie utstyr.
Har kjøpt egg flere ganger her.
Så kult. Kan du ikke legge ut bilder etterhvert som eggene klekkes osv? Hadde vært interessant å se
Takk for svar Nå har jeg satt opp en 30 liter som ynglene skal bli flytett over i etter di har blitt klekkt, eller går det ant og klekke eggene i ett så pass stort kar eller er det mer idielt med no litt mindre som en isboks til og klekke dem i?
Trenger jeg mer enn så mye torv som følger med i den lille boksen eggene kom i ?
Jeg bestillte mine killier på Ebay.com vist noen lurte på det

Hvor mange prosent vil du si av eggene klekkte? Hvor lenge siden skjedde det?
Hei har ikke klekket eggene enda
Aha da får jeg vente videre i spenning.
Hvilken art er det?
Det er jeg litt usikker på men har fått vite på forum at det mest sansynelig er ein nothobranchius eggersi
Da var eggene klekkt, her er ett bilde av karet, fordi ynglene er for små til og tas bilde av
Gratulerer og lykke til videre
Jeg er så nysgjerrig, og bare må få spørre om hvordan det gikk videre med disse eggene?
Kan ikke kiliegg
kleker kiliegg i vann ?
kan dem være i vanne heletiden og fremdelse kleke? ?
Jeg lurer også på hvordan det gikk med dem. Fikk du dem til å overleve?
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap