Nigeriakilli sammen kirsebærreker/gule reker?

Har et akvarium på 37,5 l (men som har plass til 29 liter vann....), det er buet lokk på toppen. Er ikke startet enda, er i planleggingsfasen. Kan jeg ha nigeriakilli sammen med kirsebærreker/gule reker? Og isåfall hvor mange av hver art? Evt klovnekilli sammen rekene?
Flere mener at en vaktmestergjeng på 10 reker pluss noen fisker lar seg gjøre, har nå bestemt meg for klovnkillier eller nigeriakillier (alt etter hva som fungerer best sammen rekene). Trenger synspunkt på hvor mange av hver art!
Nigeriakilliene vil nok spise rekene med en gang, så den kombinasjonen ville jeg ikke prøvd meg på. Klovnekilli derimot kan gå. Jeg har en gjeng sammen med kirsebærreker i alle fall. Nå er karet mitt mye større enn ditt, har de i en 160-liter, og jeg har alt for mange reker til å vite om det er noe frafall, om feks yngel blir spist, men jeg har ikke sett det skje.

Klovnene reagerer ikke når rekene er i nærheten, men jeg vil nå tro at de spiser små rekeyngel om de får tak på de. Ville uansett satset på veldig tett beplantning, gjerne mose.

Når karet ditt er såpass lite kan det jo hende at resultatet blir et helt annet, men det fungerer i alle fall fint hos meg.

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap