Killi i 54l?

Heisann, mitt første innleg så håper jeg får til det her :P
Hadde et 54l til guppyene mine, men de har nå flyttet i 110litern, så da har jeg kika på andre fisker og liker godt flere av Killi fiskene
Noen som har en anbefaling på hvile killier som kan passe i et 54 liter?
kan man ha to typer killier siden det ikke er anbefalt å ha mere en en hanne?

Kom med tips til hva jeg kan ha i 54l min folkens
Jeg har en gruppe klovnekilli i min 60 liter. Med tett plantevekst så kan man fint holde flere hanner av akkurat denne killiarten, men da mener jeg tett altså Jeg har vel en 10-15 stykker oppi der, omtrent halvparten av hvert kjønn. Ikke lett å telle siden det er så tett beplantet

Hos de fleste andre killiarter er hannene såpass hissige at det bare anbefales en hann i mindre kar, men jeg har aldri hatt annet en klovner så om det er mulig å holde to arter sammen vet jeg faktisk ikke.
Interessant at det går an å holde så mange av den. Jeg har lyst til å prøve denne arten i mitt 120 liters.

Har laget egen tråd om det, men drister meg til å spørre her også. Blir det helt feil å ha disse sammen med vanlig kampfisk?

I en 20 liter, kan man holde 1 hann og 3 hunnner der, eller blir det for trangt?
De sloss litt disse killiene også, men det er hannene som er verst. Om du har godt med planter og stabile forhold så skulle det ikke være noe i veien for å ha en hann og noen hunner sammen i en 20 liter.

Om det går å ha de sammen med kampfisk tør jeg ikke si. Jeg ville aldri ha våget meg på det. Killiene er så små at de fort kan bli dyrt fôr. De holder seg jo også i samme område av karet som kampfisken. Jeg vet heller ikke om de kan finne på å nappe. De rører ikke pygmeguramiene jeg har sammen med de, men slørene deres er jo heller ikke så lange.
Takk for svar.

Da dropper jeg det i 20 literen. Jeg har stabile forhold, men ikke mye planter (ikke flyteplanter i det hele tatt da det er en fluval edge).

Kampfisken gikk før med moskitorasbora, og de ble ikke til mat i alle fall. Den er ganske fredlig.

Om jeg velger å prøve meg på dette må jeg i alle fall vente til jeg har en backupløsning klar, så med andre ord legger jeg det "på hyllen" inntil videre.
Tilfeldig bekjentskap
© Anita Winsnes
Reklame for plussmedlemskap