Klovnekili eller lyrehalekilli??

hei! jeg har lyst på killier i det ene karet mitt....en 74 liter.
men jeg får ikke bestemt meg for klovnekilli eller lyrehalekilli.
og hvor får jeg tak i disse fiskene? har oppdaget at de ikke er helt enkle å få tak i i dyrebutikker...har også sett det er noen som har bestilt egg fra e-bay/ andre steder..hvordan funker dette??
takker og bukker for svar!!
De litt større dyrebutikkene har ofte klovnkilli ihvertfall, og begge artene er på bestillingslistene til de aller fleste importørene, så om du spør din lokale butikk pent så kan de nok ta inn for deg så sant du kjøper mange nok. Klovnkilli er jo stimfisker, så antall er vel neppe et problem for deg, mens om du går for lyrehaler så kan du jo argumentere med at de ofte er svært lettsolgte siden de er så pene og krever lite plass, jeg vet TAM Lade solgte unne noen lyrehaler på veldig kort tid ihvertfall.

Selv ville jeg nok valgt klovnkilli, de er bent ut nydelige som stimfisk og veldig fredelige så du kan fint holde dem sammen med annen fisk.
Lyrehalene er litt mindre sosiale så vidt jeg vet, og da blir du mer hemmet i valgene av annen fisk. De bør jo helst holdes i eget akvarie i følge teksten her i basen. Men det kommer vel litt ann på om dette er et av få kar, eller om du på sikt vil ha et akvarierom med masse plass, et kar med en trio lyrehaler er jo veldig pent da
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap