killispørsmål.

har to stykk av denne arten og har et par spørsmål.

er det vanlig at de er forholdsvis rolige helt til de ser at det er mat på gang ? jeg har annen matglad fisk men disse her blir jo helt paniske og setter i gang det verste "feedingfrenzy" jeg har sett i et akvarium... egentlig morsomt å se på.

og blir hunnen synlig rognstinn ? når jeg ser henne forfra eller bakfra så ser hun ut som en superdrektig guppy nå..

begge er friske og fine i farger og alt det der ¨så jeg tviler på at det er sykdom i bildet, pH ligger på ca 6.5, temperatur på 25 grader og null nitritt.

innredning er masse javamose, et par røtter, masse flyteplanter og noe hurtigvoksende "buskas" for å bekjempe alger.
fin sand i bunn.
et tillegg.. leksoppførsel på disse ?

det esr ut som om de leker titteren på hjørnet til tider og hannen er veldig "jagete" mot hunnen.
Jeg har selv en art Scriptaphyosemion, og det er geryi 'Abuko'.

Har hatt 2 par av denne i 1,5 år og sett fiskene toppen 5 ganger
Altså veldig sky. På Killitreffet i København nå i slutten av september kjøpte jeg et par til i håp om å lage litt mer "liv" i tanken, og det fungerte. nå ser jeg fisk daglig...

Den tiden jeg har hatt dem har jeg hatt javamose og diverse flyteplanter i akvariet. Litt torv på bunnen i håp om at litt mørke omgivelser skulle roe ned fiskene, men det dukket ikke opp yngel.

De siste månedene har jeg hatt en flytende mopp i akvariet, og for noen uker siden fant jeg 2 stk egg som nå er klekket, og det ser bra ut med yngelen sålangt.
Eggene var overraskende små og mørke. Plasseringen i moppen var helt øverst langt inn i knuten.

Har du prøvd å skille dem for en kort periode, for så å sette dem sammen igjen?.

Mvh
Arild
skulle gjerne forsøkt å skille de men har dessverre ikke et egnet kar til de.
men mine er ikke sky sånn som dine var, de kommer med en gang jeg viser meg og har rene guppyoppførselen hvis de ser meg gå forbi (mat ? mat ? mat ? )
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap