Hopper lykteøye?

Hei
Har kjøpt 15stk av denne Aplocheilichthys normani (Lampeøyekilli, Lykteøyekilli) | Akvaforum
Spurte i butikken om de hoppet, men hun visste ikke. Leste da jeg kom hjem at de hopper :P 
Men er det sånn at de spretter så fort jeg tar lokket av, eller er det bare hvis de blir jaget av andre fisk kankje? 
Er litt stressa da jeg tar av lokket.
De er veldig pene da Og går fint sammen med moskito rasboraene. 
Plussmedlem
Hei!
Det korte svaret er: Ja. 
Og ganske så villige også. Men så lenge du er rolig når du holder på i akvariet så burde det gå greit. 
 
De gjør det ja. Har du hatt de selv Viktor?🐠🐟
Plussmedlem
Ja, det har jeg. 
To eller tre ganger, i hvert fall. Kanskje flere. 
Første gangen var det mye ufrivillig "læring". Da fant jeg ut at det meste av killifisk, og særlig lampøyekilli hopper. 😄😭
Fant også ut at de passer ganske greit i en scalaremunn, selv om det må jobbes litt for å få den heeeelt ned. 

Nå er det mange år siden jeg hadde sist. Kanskje jeg skulle vurdert de igjen? 🤔 Flott fisk! 
Så gøy å høre erfaringer.
Da fikk du kanskje ikke bebiser på de siden du hadde de med større fisk? . 
Da tar jeg opp en bøtte vann før jeg ordner, så de ikke skal få så lyst til å prøve seg å komme over kanten  
Hvorfor jeg har hetta for dette, er at jeg hadde danio choprae en gang og fant en på gulvet.
[External Image][External Image]
 
 

 
Plussmedlem
Joda.
En av de siste gangene jeg hadde lampeøyekilli så yngla de. De er lette å drette på.

Du er ei nanofisk-dame, skjønner jeg. Killi, moskito og choprae. Av disse er det vel bare moskitoene som ikke er "kjent" for å hoppe.
Morro med yngel på de da  
Ja jeg er nok nano-dame. Hørtes kult ut det. Vil bare ha små-fisk som ikke går inn i munnen på noen annen :P 
Og takk for tipset om strømpa på pumpa. Har enda ikke renset den, men går sikkert greit med rekene også
 
Plussmedlem
Stemmer det! Var deg det, ja.

Så bra at det funker. Og bare hyggelig.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap