Killifisker

Jeg har så lyst på Killier. Har sett flere fisker i kunnskapsbasen jeg kunne tenke meg å ha i mitt kar. Jeg forhørte meg litt i den lokale dyrebutikken, men de kunne ikke fortelle meg noe særlig om disse fiskene. Det regner jeg med noen av dere kan

Det jeg lurer på er om det er noe spesielt disse fiskene skal ha? Det ble antydet i dyrebutikken at de krevde spesielle forhold... Kan ikke finne ut at det er noe spesielt når jeg leser om de i kunnskapsbasen.

Vet lite om den typen fisker jeg. Men du serjo i fiskebasen m dem krever spesielle vann kvaliteter, og gjør dem ikke det så kjør i vei.Hadde en type Killi på den lokale dyrebutikken som jeg hold på å kjøpe, men hun som jobbet der sa det var en fisk som ofte nappet finner på andre. Så når du evt bestemmer deg for typer du vil a, så skaff alt om info om dem typene- og legg t navnet på fiskene her. Mye lettere å hjelpe vis/når du kommer med et konkret navn.
Har selv et par A. Australe. Kjempefine fisker og spennende. Killier er stort sett veldig hardføre. De har heller ikke voldsomme krav til vannkvalitet. Kan gå i små kar, i utgangspunktet trenger en ikke noe pumpe eller varmekolbe (forutsetter at en har en noenlunde romtemp)

Sjekk denne linken: http://sks.killi.dk/

Leikeleif
Takk for godt svar og link, Leikeleif Kommer nok til å bruke en del tid der...

Ser at det er store forskjeller på hva de trenger alt etter hvilken killisort en har. Noe er likevel likt. Hvis noen har forslag til sorter som en nybegynner kan starte med, så kom med de! Har et 28 liters kar som kommer i hus i løpet av kort tid, og hadde tenkt at killi kunne være et alternativ der (skulle egentlig ha et karantenekar, men det er jo så mye som frister... )...
Tilfeldig bekjentskap
© Rolf H Dahl 2012
Reklame for plussmedlemskap