- Hjem
- Forum
- Fór og fóring
- beste rekemix oppskrift
beste rekemix oppskrift
hei! har fôret mine malawi mest med flakfôr til nå. prøvde for en stund siden å lage rekemix men det var ikke noe sukksess. ser ikke ut som de liker det rett og slett! hadde ca 20-30% reker(skrellet), og resten ca halvt om halvt med spinat og erter. dette liker de tyfeligvis ikke så godt da jeg har prøvd å venne de på det endel nå.
hva er den beste måten å lage rekemix på? trnger jeg masse vitaminer og sånn? vil helst unngå det. den enkleste og beste rekemix oppskriften er jeg ute etter! jeg har:
m. johanni
m. greshakei
ps. socolofi
ps. elongatus "mpanga"
ps. pulpican
red top chilumba
golden
noen tips?
hva er den beste måten å lage rekemix på? trnger jeg masse vitaminer og sånn? vil helst unngå det. den enkleste og beste rekemix oppskriften er jeg ute etter! jeg har:
m. johanni
m. greshakei
ps. socolofi
ps. elongatus "mpanga"
ps. pulpican
red top chilumba
golden
noen tips?
Postet 23.10.06 kl 14:29
Endret: 27.08.07 kl 21:20
1 kg reker frosne (ta av hodet)
500 g seifile
500 g erter
1/2-1 ss spirulina
multivitaminer, tilsvarende som en dagsdose for voksen-..
Tin opp alt fryst. mix reker ,fisk og erter til en FIN GRØT.
mix siden i vitaminer og spirulina pulveret (bruk kjøkkenmaskin)
Ta så grøten ned i plastposer og klem det ut til en passe tykkelse på plata.
Legg det i frysern..
(ps! spirulina fåes i helsekostbutikker, og ikke vær redd for å mixe grøten for lenge) denne oppskriften funker supert for meg.
500 g seifile
500 g erter
1/2-1 ss spirulina
multivitaminer, tilsvarende som en dagsdose for voksen-..
Tin opp alt fryst. mix reker ,fisk og erter til en FIN GRØT.
mix siden i vitaminer og spirulina pulveret (bruk kjøkkenmaskin)
Ta så grøten ned i plastposer og klem det ut til en passe tykkelse på plata.
Legg det i frysern..
(ps! spirulina fåes i helsekostbutikker, og ikke vær redd for å mixe grøten for lenge) denne oppskriften funker supert for meg.
Postet 23.10.06 kl 15:07
Postet 23.10.06 kl 15:20
Postet 23.10.06 kl 15:28
Postet 23.10.06 kl 18:53
Etter litt rask googling kan du lese dette om rekemiks
[[URL=http://www.cichlids.dk/debat/vis/110804/[/URL]
Bruker du en foodprossor går det greit å bruke hele reker.
[[URL=http://www.cichlids.dk/debat/vis/110804/[/URL]
Bruker du en foodprossor går det greit å bruke hele reker.
Postet 23.10.06 kl 20:11
Endret: 23.10.06 kl 20:12
Postet 23.10.06 kl 20:42
Spirinula fra helsekosten er dyyyrt. Skjekket selv for ett års tid siden, og etter en del leiting, fant den ene lokale butikken noe som kostet nesten 400.- for 60 gram... Spirinula var noe dem ikke hadde hørt om for den del heller
Tropefisk er atter en gang ett kjekt sted å hande, siden dem har spirinula til en fornuftig pris.
PS: La skall og hue være på rekene, dette inneholder stoffer som fisken virkelig kan nyttegjøre seg Ikke noe vits å kaste over halve reka
Tropefisk er atter en gang ett kjekt sted å hande, siden dem har spirinula til en fornuftig pris.
PS: La skall og hue være på rekene, dette inneholder stoffer som fisken virkelig kan nyttegjøre seg Ikke noe vits å kaste over halve reka
Postet 23.10.06 kl 22:03
Inaktiv bruker
Her er det vel også viktig å nevne å ikke bruke "for mye" Spirulina......
Postet 23.10.06 kl 22:07
Postet 23.10.06 kl 22:14
Inaktiv bruker
Riktig, men er vel greit å nevne, for di som ikke vet at det forsvinner når man gir "normalt" med spirulina. Gjort feilen selv jeg
Postet 23.10.06 kl 22:18
Postet 23.10.06 kl 22:31
Postet 24.10.06 kl 11:27
Postet 24.10.06 kl 15:53
FS[QUOTE=Frank Angell]Spirinula er ett must, syntes jeg. Vet ikke om de syntes noe om smaken på denne, men spirinula er faktisk ett av de beste næringsstoffene på kloden! Proppet med livsviktige vitaminer og mineraler :)
ok, hvor ligger prisen på spirinula på?
Innlegg 8 svarer vel i sin helhet på ditt spørsmål
Postet 24.10.06 kl 19:55
Postet 24.10.06 kl 20:46
Even Hagen[QUOTE=Frank Angell] Tropefisk er atter en gang ett kjekt sted å hande, siden dem har [URLBLOCK1]
Kjøpte også spirulina derfra. 1 spiseskje spirulina til 2 kilogram rekemiks. Alle fisker elsker rekemiks...
*flau*
angående vitaminer så hørte jeg at gnager vitaminer går an å bruke. søsteren min har det da hun driver chinchilla oppdrett. hu hadde vell 30 dyr forleden! hun har bare i pulver form. går det ant å bruke? er det det riktige?
Postet 24.10.06 kl 21:15
Postet 25.10.06 kl 17:45
Postet 27.08.07 kl 21:13
Sortflekka fisk??
Frank Angell[QUOTE=Birger A]Her er det vel også viktig å nevne å ikke bruke "for mye" Spirulina......
Jupp Sortflekka fisk er ikke alltid like pent
Nå må jeg bare spørre.. Hva mener du med sortflekka fisk. Alle mine hoer av Rød Zebra (som faktisk er gule) har sorte "flekker" og de er kjøpt sånn.. Er dette noe som faktisk kan gå vekk? Og hva bør jeg gjøre da... ?
Postet 27.08.07 kl 21:50