Discus Granulat...

Jeg var for å kjøpe mat til mine fisk, også var det en luring som anbefalte meg å kjøpe Discus Granulat, sånne brune små klumper.
Han garanterte meg at det gikk veldig fint å gi det til mine fisk, altså guppy, platy, noen forskjellige tetraer og praktbotia.

Etter tre timer var hele akvariet akkutt forurenset og stinka grusomt. Og det var ikke mye for de stakkar fiskene fikk.

Jeg slutter aldri å gruble over hva som er kravene for å få jobb i en dyrebutikk. Sukk.

Sitter nå igjen med en 116g boks med Discus Granulat som gledelig gis vekk til den som kan tenke seg den.

Måtte bare få ut litt frustrasjon, Mvh Anita.
Jeg gir dette til mine neontetra.

De spiser det, og har ikke hatt problemer med forurensning pga
dette foret. men det synker forholdsvis fort, så jeg gir bare litt og litt av gangen.
Det er ikke noe i veien med fôret, har brukt dette både vel og lenge selv, både Tetra og JBL sitt.

Det jeg umiddelbart stusser over i ditt innlegg, er at etter 3 timer var det hele fullstendig kaos. Du skal ha overfôret til seriegullmedalje for å få det til.
Spiste fiskene fôret, eller bare dytta du mer og mer fôr etter?

PS: Jeg har fôret svært mange arter som ikke er diskus med dette. Til og med rekene elsker fôret!
Fullstendig kaos var det vel ikke
Men jeg ga ikke mye, og ingen av fiskene ville ha det. Så jeg ventet litt, så prøve jeg å gi litt til. Men ingenting av dette ble rørt. Så gikk det ei stund også ble vannet brunt og luktet stygt.

Ikke vet jeg men hvis noen vil ha boksen så hyl ut. Dumt å hive en boks som nesten ikke er brukt noe av.
Hvilket merke er det på granulaten? Om det er Tetra eller JBL, tar jeg mer enn gjerne imot

Det er bare å sende meg en [URL=mailto:akvaristene@gmail.com]e-post[/URL], så får du adressa mi
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap