Mygglarver

Jeg var i skogen og fant meg litt sand her. Men den var jo selfølgelig ubrukelig, møkket og fæl. Men da jeg gikk i skogen, så tenkte jeg også på mygglarver. Det har jeg sett mange ganger, i pytter og tjærn. Men isen lå jo fortsatt på vannene. Når tid er det mulig å fange mygglarver tro? Kommer ikke myggen ganske tidlig? Og hvor lenge er det mygglarver? Det er jo fin mat for fisken det.
Mygglarver finner du fra isen går, til langt ut på høsten.

Det er super mat for mange fisk, ikke minst fordi de krever litt jakt fra fiskens side. Mygg\knottlarver trigger spiselysten hos fisk som er litt kresne i matveien, og de er næringsrike.

Jeg har store baljer med vann stående rundt i hagen, slik at jeg har lett tilgang på dette foret. Jeg tar noen sveip med en finmasket håv, og det er fest i akvariet.
Nå på vårparten, er det mest myggiser å finne. Om det er litt is igjen på pytten, er det gjerne ved kanten av denne det samler seg størtst mengder snadder. Om sola titter frem, er det ennå mer (nesten for mye) snadder å finne.

Har selv tidligere ordnet meg med ett stort hull i isen, som jeg har sanket fra. Denne vinteren ble dette rett å slett ikke gjort, har fryseren full av innkjøpte røde mygg
jeg har fult av dammer, små og store, men kan ikke finne et eneste levede innsekt der. skjønner ikke hvordan dere finner dem.
Tilfeldig bekjentskap
© HaakonH
Reklame for plussmedlemskap