Hvor lenge holder fôr seg?

Hvor lenge kan man ha en åpnet flakforboks stående før næringsverdien begynner å syne/forsvinne? Lønner det seg å bytte ut boksen med jevne mellomrom? Jeg har ikke så mange fisker, så det går ikke så mye mat, derfor kan en liten boks vare veldig lenge.
Inaktiv bruker
hei,jeg har lest at en åpnet boks bare holder seg i næringsverdi i ca 2 mnd...ikke lenge for å si det sånn.....lønner seg å bytte ja etter noen mnd...det er ikke så veldig dyrt for en boks,så det gjør jeg...
Selv er jeg ikke så veldig opptatt av at boksen ikke skal ha stått mer enn så så legne. Kjøper derfor inn i store kvanta, og oppbevarer kun en mengde tilsvarende en måneds forbruk, eller så, i romtemp. Resten er oppbevart i tette bokser, mørkt og kjølig.

Jeg har fôr som er gått ut på dato for både vel og lenge siden, og bruker av dette ennå. Ser ingen ting negativt med å fôre med "gammal-fôr"
Men jeg vil tilføye; jeg fôrer meget variert (har sikkert 20-30 ulike fôrtyper), og gir minst 2 ganger i uka ett bedre måltid med frossetfôr, til samtlige fisk
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap