Elendig artemiaklekker (altså meg), duger mikroorm??

Driver og tar ut alle egg mine ekstremt fine Corydoras Adolfoi legger. Disse klekker og ut kommer det små vakre skapninger. I tillegg er jeg barnepike for en haug med Ancistrus yngel, som far kastet ut av hulen, det var over 200 igjen der, så jeg satser på plassmangel.

Saken er at jeg prøver så godt jeg kan å klekke artemia. ..... men det er ikke så lett, og alt jeg får til er magre skapninger som ikke er egnet som for. Tror eggene er for gamle. Bruker minst 2000 egg og av det får jeg rundt 20 levende artemia, men aldri på det tidspunktet det hadde passet meg.

Men mikroorm har jeg masse av, faktisk tre stykker gående, og dette forer jeg yngel med. Ingen har dødd, men jeg lurer på om dette er godt nok?

På forhånd takk for alle gode svar.
Mikroorm er bra i massevis. Dersom du vil fore med artemia, men vil slippe styret med klekking, er avskallet artemiaegg tingen. Disse får du kjøpt f.eks. [URL=http://www.webzoo.no/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=324&produktid=1810&Navn=17.%20F%F4r%20Reker%20\%20Krabber&HKatID=18]her[/URL]. Jeg har lest en tråd av en av moderatorene her inne at disse inneholder mer næring enn nyklekket artemia, siden de ikke bruker noe av energi og næring som må til ved "levende" klekking.
Tusen takk. Avskallede artemiaegg har jeg, men jeg prøver å fore med levendefor, siden Mona O gjorde det. Håper jo å få like stor overlevelsesprosent. Men jeg har kun servert mikroorm. Kanskje de vokser tregere, men de overlever i alle fall. Og det er det viktigste for meg. De får mikroorm, cyklops, all mulig vanlig mat, rekepellets, bosmider osv. Men artemia er ikkeeksisterende, da jeg ikke får dette til.

Tror du det vil gå bra likevel. Har skjønt at du har like mye peiling på corydoras som Mona, og det er jo topp. Trenger mange her inne som kan masse om det samme.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap