- Hjem
- Forum
- Fór og fóring
- Tetra Fresh Delica- Røde mygglarver
Tetra Fresh Delica- Røde mygglarver
Hei! Nå har jeg nettopp fått fra webzoo en slik pakke med fòr.
Jeg har 3 guppyer (2hun), 2 ancistrus, 5 albino pansermalle og 4 amanoreker.
Hvor mye skal jeg fòre dem? Spiser pansermallene rester av røde mygglarver?
Mygglarvene kommer i "porsjonspakninger", og der er det helt klart alt for mye mat for fiskene mine. Kan jeg "lukke" porsjonspakningene og la dem ligge i 2-3dager, eller blir de dårlige da?
Jeg trenger virkelig svar på dette, jeg er ikke vant å servere "ferskt" for... Kun flakfor.
Edit: Jeg leste nettopp at folk har foret pansermaller med røde mygglarver med stor sukksess
Det er ikke frosne mygglarver, de er i en slags gèle/lake...
Jeg har 3 guppyer (2hun), 2 ancistrus, 5 albino pansermalle og 4 amanoreker.
Hvor mye skal jeg fòre dem? Spiser pansermallene rester av røde mygglarver?
Mygglarvene kommer i "porsjonspakninger", og der er det helt klart alt for mye mat for fiskene mine. Kan jeg "lukke" porsjonspakningene og la dem ligge i 2-3dager, eller blir de dårlige da?
Jeg trenger virkelig svar på dette, jeg er ikke vant å servere "ferskt" for... Kun flakfor.
Edit: Jeg leste nettopp at folk har foret pansermaller med røde mygglarver med stor sukksess
Det er ikke frosne mygglarver, de er i en slags gèle/lake...
Postet 14.04.07 kl 15:23
Endret: 14.04.07 kl 15:28
Dette er mer gele eller hva man skal kalle det, enn røde mygg... Tror nok at du kan gi mesteparten av en slik tube i løpet av ett døgn.
Oppbevarte selv disse i kjøleskap, men brukte ikke av dette etter at pakken var åpnet over 24 timer.
Jeg sluttet å bruke disse pakkene på grunn av pris, og gris.... For denne gele-en griser ganske mye av seg.
Frossne myggisser har faktisk høyere næringsinnhold, er billigere, og lettere å dossere I tillegg er frossne mygg noe som mine fisk setter mye større pris på enn disse griselarvene
Oppbevarte selv disse i kjøleskap, men brukte ikke av dette etter at pakken var åpnet over 24 timer.
Jeg sluttet å bruke disse pakkene på grunn av pris, og gris.... For denne gele-en griser ganske mye av seg.
Frossne myggisser har faktisk høyere næringsinnhold, er billigere, og lettere å dossere I tillegg er frossne mygg noe som mine fisk setter mye større pris på enn disse griselarvene
Postet 14.04.07 kl 15:36
Postet 14.04.07 kl 15:38
Å bestille frosset fôr blir ennå mer gris. Dette er stort sett garantert opptint og ødelagt når dette kommer frem.
Alle dyrebutikk med ett snev av selvrespekt har\ kan skaffe, det meste av frossetfôr.
Tropehagen har Imazo som leverandrør, og kan derfor levere alle typer frossetfôr fra "Fina Fisken".
Les gjerne omtalen av dette frossetfôret jeg skreiv for ei stund sia.
Alle dyrebutikk med ett snev av selvrespekt har\ kan skaffe, det meste av frossetfôr.
Tropehagen har Imazo som leverandrør, og kan derfor levere alle typer frossetfôr fra "Fina Fisken".
Les gjerne omtalen av dette frossetfôret jeg skreiv for ei stund sia.
Postet 14.04.07 kl 17:58
Postet 14.04.07 kl 19:43
Frysetørret fôr spises av de fleste fisk, men skjelden med like stor velvilje som frosset. I tillegg er også her noe av næringsinnholdet fjernet under prossesseringen.
Mine fisk foretrekker definnitivt levende, deretter frosset fôr, men kan nøye seg med frysetørret også. Faktisk er frysetørrede krill det som mest velvillig spises.
Mine fisk foretrekker definnitivt levende, deretter frosset fôr, men kan nøye seg med frysetørret også. Faktisk er frysetørrede krill det som mest velvillig spises.
Postet 14.04.07 kl 22:44