Vannmelon

Bildet 1:
SAE; Hva i all verden er dette for noe rart matmor har sluppet ned til oss i kveld?
Praktbotia; smatt smatt, slurp, slurp

Bildet2:
SAE; ser merkelig ut....

Bildet 3:
SAE; tør jeg? Min venn Prakbotian svømmer fortsatt rundt tilsynelatende frisk.....
Bildet 4:
Praktbotia; kom igjen da sae. Det er godt!
Albino Ancistrus; kan dere holde litt fred. Jeg har middagshvil etter et bedre måltid med agurk!

SAE; wow! det var jo godt jo.
Praktbotian; ja, fort deg å spis før sugemallene oppdager dette!

***ikke den beste bildet-kvalitet.
Og alle de hvite forstyrrende prikker, er ikke dritt men luftbobler.
Ellers. Bare tull.
Har lest her på forumet at man kan gi vannmelon.
Nå er disse fryktelig søte. Så dette blir ikke ofte.

mvh
Hm...
Bildet 1 og 2 er selvfølgelig byttet om.
Slik at tekst til bildet 1 passer til til bildet 2, visa versa...

Morsomt

Jeg har også gitt mine fisker eple, der er utrolig hva de finner ut er godt.

Forresten, hos meg er alltid de vanlige ancistrusene de første til å begynne å spise på slikt, er det slik hos deg også?
kan man mate med omtrent alt da eller??
Det er veldig forskjellig hva de forskjellige fiskene liker, til og med fra kar til kar føler jeg. Vannmelon har jeg aldri tenkt på å prøve, men det er jo nesten bare vann
Det meste kan benyttes som fôr.

Det en bør tenke på er:
-Er dette passende næring for fiskene?
-Forurenser dette vannet mye? Løse frukter\ grønnsaker, forurenser mye mer enn de som er faste i, eehh, fisken.
-Inneholder frukten\ grønnsaken frø som kan spises, for så å sette seg fast i tarmsystemet?
-Inneholder fôret ugunstige stoffer? Eksempler er sprøytemidler, svært sure vekster etc.
-Hvor mye energi er det i fôret? Hvor mye kan du forvente at fisken greier å forbruke? Hvor mye fôr skal beregnes, og for hvor lenge?
Det fisken ikke nyttegjør seg, går stort sett rett igjennom systemet, og kommer da ut som en bombe, med tanke på vannverdiene.
kan jeg bruke banan og eple og orange (husker aldri hva den heter på norsk hehe) det var det vi hadde i kjøleskapet.

prøvde å gi salat en gang de var ikke i nærheten men tenkte at det ser jo ut som planter.
Takk for tilbakemeldinger.
All vannmelonen ble spist opp.
Nå var der ikke store biten de fikk - og ja, jeg passet på at der ikke fantes stein/frø i biten de fikk.
Ble ikke gris av denne i vannet.
Men. Næringsverdien er neppe stor. Det var en prøve bare. Tror neppe det blir gjenntatt.

Har lest her i forumet at agurk, squash, rosenkål, brokkoli, erter (fjern skallet), vannmelon, papirka og vanlig grønn salat kan benyttes.
Og at noen også har forsøkt med eple, pære og faktisk jordbær!
Mener også jeg har lest om enkelte grønnsaker. (som må forvelles først) Husker ikke i farta hvilke, gulerot og potet tror jeg.

Men selv har jeg ikke prøv annet enn agurk, squash og nå også vannmelon - og kan derfor ikke gå god for noen av disse andre godbitenes brukbarhet.

Jeg brukte rett og slett søkefunksjonen her i forumet og lette etter slike tips.

mvh
MC Darup
Morsomt :) Jeg har også gitt mine fisker eple, der er utrolig hva de finner ut er godt. Forresten, hos meg er alltid de vanlige ancistrusene de første til å begynne å spise på slikt, er det slik hos deg også?

Har jo ikke prøvd så mange ting. Men.
På squash og agurk, er veien til matfatet like kjapp for både SAE, Praktbotiar og sugemallene.
Vannmelonen så jeg ikke mallene var på, men jeg overvar jo da ikke hele måltidet heller.

mvh
Jeg har holdt meg mest til agurk og squash, men også tomat. Dette er noe fiskene mine ser ut til å like kjempegodt, de er i hvertfall veldig ivrige på det. Tomat (og paprika) skal man ikke mate dem for mye da, dessuten påvirker det pH'en noe.
Vi har matet etpar ganger med vannmelon, og dette ser ut til å være en sikker vinner blant våre maller. De får stort sett annet og mer næringsrikt for, men siden vi mennesker unner oss litt ekstra en gang imellom, syns jeg det samme bør gjelde for kjæledyrene.
Malldrian
Vi har matet etpar ganger med vannmelon, og dette ser ut til å være en sikker vinner blant våre maller. De får stort sett annet og mer næringsrikt for, men siden vi mennesker unner oss litt ekstra en gang imellom, syns jeg det samme bør gjelde for kjæledyrene.

enig vi unner jo oss litt så hvorfor ikke fiskene også
fiskeren
[QUOTE=Malldrian]Vi har matet etpar ganger med vannmelon, og dette ser ut til å være en sikker vinner blant våre maller. De får stort sett annet og mer næringsrikt for, men siden vi mennesker unner oss litt ekstra en gang imellom, syns jeg det samme bør gjelde for kjæledyrene.

enig vi unner jo oss litt så hvorfor ikke fiskene også

er det noen som har testet fersk ananas på ildhale og praktbotia
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap