Foring med røde mygglarver eller annet frossenfôr når Ancistrus har yngel??

Har lest på et annet forum at hvis man forer med røde mygglarver mens Ancistrusene har yngel, så kaster foreldrene seg over yngelen og spiser de.Er dette sant`?

Kan jeg fôre med frossen artemia?

PÅ forhånd takk for svar;D
Det har jeg aldri, aldri opplevd Og jeg har fôret opp noen hundre ansictrus, og brukt en del kilo røde mygg, for å si det slik

Jeg har heller aldri hørt om slik før, så her tror jeg noen har tatt mektig hardt i en stor skrøne. Sier tror, mener tror, men blir svært overrasket om noen kan dokumentere dette "fenomentet"
Den teorien har jeg aldri hørt før. Og det høres ikke særlig sannsynlig ut. Jeg tror ikke du skal legge så mye vekt på den. Det jeg vet, er at mange ikke anbefaler mygglarver til yngel, rett og slett fordi de kan sette seg fast i halsen og kvele yngelen. Men om dette kan skje med ancistrusyngel, har jeg ikke peiling på. Jeg har helt fint greid å ta livet av ancistrusyngelen uten mygglarver... Ok, da, det var bare den ene gangen jeg var skyld i det selv. Og jeg vet fortsatt ikke hvorfor det skjedde. Men den beste teorien så langt er at jeg putta en spirulinatablett nedi barnehagen. Disse tablettene sveller når de ligger litt, og det er mulig at det også skjedde da yngelen spiste av den. Så jeg anbefaler ihvertfall ikke spirulinatabletter til ancistrusyngel, ihvertfall sånn for sikkerhets skyld.
Fôra dem i sta og ingen av yngelen ble spist
Var nok bare en myte dette her:p
Tilfeldig bekjentskap
© PFK
Reklame for plussmedlemskap