Spinat frossenfôr

Kan jeg lage spinat frossenfôr ved å blande spinat og gelantin, legge det i en pose og kjevle det flatt, deretter fryse det ned? Har tenkt meg noen eplesnegler og vil mate de meg spinat for att de skal få i seg kalsium (som det visstnok er masse av i spinat) til oppbygging av et sterkt skall. Leste her en plass att ved å blande gelantin og fryse det ned griset det mye mindre, samtidig som det holder seg leenge.

Ellers noen som har gode og enkle oppskrifter til Silver molly, guppy, algeetere og eplesnegler?

Takk for alle svar
Ser ingen grunn til at det ikke skulle kunne gå. Selv ville jeg heller brukt fersk spinat i bladform, og lagt disse hele i karet (du må trolig synke dem ned, men det er jo ikke noen big deal).

Når det gjelder fiskene dine, kan de med fordel gis en del grønnfôr i kosten.
Hva med en rekemix av 65-75% grønnfôr, derav mye spinat?
Jeg ville laget en slik mix:
250g reker, med hue og det hele.
400g spinat.
200g erter.
150g brokkoli.
1 stor paprika, rød sådann.
5-6 fedd hvitløk.
5-6 kapsler multivitamin (Spectro er genial)
Ett par spisesjeer spirinula.

Reker og grønnfôr kjøres til en fin masse i kvern\ kjøkkenmaskin, før en jobber inn vitaminer og spirinula. Spectro vitaminer er i kapselform, som lett åpnes, slik at det er pulveret en henter ut.
Om ønskelig, kan man ha i litt gammelt flakfôr for å binde opp noe vann (når vi først er inne på vann; press ut så mye av dette du kan fra råvarene før du begynner, evt la den kvernede massen "renne av").
Gelatin kan også brukes, selv hater jeg dette, og styrer derfor unna
Tusen takk Frank Angell, du har lært meg utroligt masse her på akvaforum. (Håper det fortsetter, det er alltid noe man ikke vet )
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap