- Hjem
- Forum
- Fór og fóring
- Røde mygglarver - kan disse fryses når de har vært tinet
Røde mygglarver - kan disse fryses når de har vært tinet
Kjøpte en pakke med frossne røde mygglarver i dag, men siden vi måtte kjøre et godt stykke før vi kom hjem så tinet pakken. Forklarte ekspeditøren at pakken kom til å tine, men hun sa at det var ingen problem å fryse de ned igjen. Går det bra å fryse ned disse igjen? Men ifølge denne sier Frank Angell at de ikke kan fryses ned igjen.
Postet 24.05.07 kl 21:47
Postet 24.05.07 kl 22:30
Postet 24.05.07 kl 23:04
Postet 24.05.07 kl 23:39
Som Håvard sier, om man pakker flere sammen i avis, holder de uventet lenge på frosten.
Greide selv "kunststykket" å glemme at jeg hadde handlet ikke mindre enn 20 pakker røde mygg på tropehagen... Skulle pakke ut posen etter ca 12 timer, var noe greier til katta jeg i grunnen skulle kjøpe.
Fikk mildt sagt hetta, når jeg fant bunten i 4-5 lag avispapir, og så for meg at det bare var å kaste fôr for en god slump penger.
Men, på tross av 12 timer i romtemp, var det kun de to ytterste pakkene som var litt tint i hjørnene. Det fikk fiskene tvert, resten brukes den dag i dag.
Hadde fôret vært helt opptint, var det bare en ting å gjøre.... Du vet sikkert hva
Greide selv "kunststykket" å glemme at jeg hadde handlet ikke mindre enn 20 pakker røde mygg på tropehagen... Skulle pakke ut posen etter ca 12 timer, var noe greier til katta jeg i grunnen skulle kjøpe.
Fikk mildt sagt hetta, når jeg fant bunten i 4-5 lag avispapir, og så for meg at det bare var å kaste fôr for en god slump penger.
Men, på tross av 12 timer i romtemp, var det kun de to ytterste pakkene som var litt tint i hjørnene. Det fikk fiskene tvert, resten brukes den dag i dag.
Hadde fôret vært helt opptint, var det bare en ting å gjøre.... Du vet sikkert hva
Postet 25.05.07 kl 18:27
Postet 25.05.07 kl 22:03
Postet 25.05.07 kl 23:40