Grøntfor, hvor ofte ?

I 200l. min har jeg begynt å fore litt med grønsaker ( squash og agurk) noe som virkelig har slått an. Fisk jeg neppe trodde skulle bry seg koser seg skikkelig bla. Molly.
Cory, ancistrus, Sae, Scalareungfisk og ikke minst min digre pleco gafler i seg.
Karet er mildt sakt overbefolket i vente på storkar nr.2, men vannverdiene er prima og har ikke hatt problemer med hverken sykdom eller nitritt. Skifter 1/3 en gang i uka ,og en 10l. daglig.
Har nå gitt dem en god grønsaksbit daglig, men er redd dette kan bli mye for karet ?
Har til nå tredd maten på et gaffelskaft, men dette er jo ikke mye pent..noen tips til feste av for som ser ok ut ?
Så lenge du fjerner det lenge før det går i oppløsning så tror jeg ikke det er stor fare. Noen fisker liker best når det blir litt mykt, bla. ottoer. Men da må det ligge en stund hvis man ikke gir det et oppkok i mikroen på forhånd :P Med ditt vannskifte bør det gå greit så lenge det ikke ligger for lenge av gangen.

Jeg trer det på en teskje, er ikke så opptatt av hvor pent det skal være, mer at fiskene får grøntfor
Jeg på den andre siden, ville vært forsiktig med å fôre med såpass næringsrik kost som ferske grønnsaker er daglig.

Selv om det fjernes det som ikke spises innen en gitt periode, vil fiskene drite ut mye av energien.
Det de ikke kan\ trenger å nyttegjøre seg, passerer rett gjennom systemet.

Det gjelder å finne den berømmelige balansen
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap