Formengde mht. frossent for

Hei!

Forer i mitt 260 l 2-3 ganger daglig. Med flakfor og granulat er det greit å dosere synes jeg. Med frysefor er jeg mer usikker. Gir frossent ca en gang pr dag (mygg, cyclops, artemia...)
På "Fina fisken" som jeg har kjøpt er det delt opp i biter som på en sjokolade. Hvor mange biter bør jeg bruke på mine fisk?

6 sommefuglchiclider
30 rødmunntetra
9 pansermaller
2 ancistrus
2 dverg-guramy
6 SAE
4 Ottocinclus

Rødmunntetraene er tydligvis i slekt med Piraya! Spiser opp en bit før de andre merker at det er mat! Samtidig virker to biter som litt mye?

mvh
Torfinn

mvh
Torfinn
Vil tro en er nok, men problemet er vel at SAE med noen måneder på seg er glupske og aktive, og sikkert sammen med tetraen er første på foret. Jeg pleier å ha foret i en klype og spre det litt rundt, slik at også litt kommer ned til malle og pansermalle.

Hvis du ikke har mye brun/grønn alger i karet håper jeg du har annet for til ottoene en gang i blant
biXen
Hvis du ikke har mye brun/grønn alger i karet håper jeg du har annet for til ottoene en gang i blant :)

Ja, nevnte vel ikke at jeg også bruker TabiMin, WaffelMix? og noen spesialtabeletter for algespisere.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap